Large banner

''Fejsbuk'' obrisao 10 miliona naloga, a ovo je tek početak

21.07.2025

11:39

Komentari:

0
''Фејсбук'' обрисао 10 милиона налога, а ово је тек почетак

Dok su mnogi korisnici još pod stresom zbog ''Dži-mejl'' i ''Gugl Maps'' upozorenja o brisanju naloga, sada se ''Fejsbuk'' našao u centru nove čistke. U prvih šest mjeseci 2025. godine, ''Meta'' je obrisala čak 10 miliona naloga, i to – kako tvrde – zbog imitacija i spam aktivnosti. Ali sve više korisnika tvrdi da su pogođeni bez ikakvog razloga.

''Фејсбук'' је 14. јула објавио да жели да ''награђује оригиналне креаторе, а не оне који их копирају'', објашњавајући да је циљ да се платформа очисти од лажних профила који опонашају познате ауторе, као и од оних који користе лажне коментаре и активности за вјештачко повећавање популарности.

Ипак, бројке су огромне: 10 милиона обрисаних профила, уз додатних 500.000 са забраном зараде, смањеним досегом и уклоњеним коментарима.

"Пакао" у Српској, Бањалука "гори": Вртоглаве температуре

Питања о грешкама и протест корисника

Након објаве, друштвене мреже су се напуниле свједочењима корисника који тврде да су остали без налога – и то потпуно без основа. На ''Редиту, ''ТикТоку'' и ''X'' мрежи појавио се израз ''Мета талас забране'', уз тврдње да вјештачка интелигенција погрешно означава праве налоге као прекршиоце. Мета је потврдила да користи АИ у евалуацији садржаја, али истиче да нема доказа о масовним грешкама, осим техничког проблема који се односи на поједине ''Фејсбук'' групе.

Уколико вам је налог заиста суспендован или обрисан, ''Фејсбук'' омогућава жалбу у року од 180 дана. Платформа наводи да корисници добијају обавјештење путем мејла, као и поруку приликом покушаја логовања. Ипак, постоје и ситуације када се налог моментом брише без упозорења, у случају тежих или хитних кршења правила.

Пријем код предсједника Српске за ученике ОШ ''Свети Сава''

Пријем код предсједника Српске за ученике ОШ ''Свети Сава''

Лажни рестауратори ''Фејсбук'' налога и нове преваре

Масовно брисање налога довело је и до појаве нове преваре. Корисници који јавно траже помоћ због губитка налога често постају мете ботова и превараната који се представљају као ''рестауратори'' и нуде услуге повратка профила. Њихова метода је увек иста: траже приступ подацима, нуде сумњиве апликације или траже уплату.

Мета упозорава кориснике да не кликћу на линкове из сумњивих порука, већ да провјере оригиналне поруке из подешавања ''Фејсбук'' налога. Скидање апликација које ''помажу'' у враћању профила готово увијек значи – превару, преноси Телеграф.

Podijeli:

Large banner