„Disentralend“ (Decentraland) je prodao dio virtuelne nekretnine u onlajn svijetu za rekordnih 2,4 miliona dolara u kriptovaluti, saopštili su kripto investitor Tokens.com (COIN.NLB) i „Disentralend“.
Disentralend je onlajn okruženje – poznato i kao „metaverzum“ – gdje korisnici mogu da kupuju zemljište, posjećuju zgrade, šetaju okolo i upoznaju avatare drugih ljudi.
Ovakva okruženja su postala popularna posebno zbog pandemije koja jedovela do toga da ljudi provode više vremena na mreži.
Interesovanje je posebno poraslo u oktobru kada je „Fejsbuk“ promijenio ime u „Meta“ najavljujući da će se kompanija usmjeriti na razvoj proizvoda virtuelne realnosti za metaverzum.
Disentralend je specifičan tip metaverzuma koji koristi blokčejn. Zemljište i drugi predmeti u Disentralendu se prodaju u obliku nezamjenljivih tokena (NFT), neke vrste kripto imovine.
Kripto entuzijasti tamo kupuju zemljište kao špekulativnu investiciju, koristeći „Disentralendovu“ kriptovalutu MANA.
Podružnica Tokens.com-a, pod nazivom „Metaverse grup“, kupila je u ponedeljak deo nekretnina za 618.000 MANA, što je u to vreme iznosilo oko 2.428.740 dolara, objavio je portparol „Disentralenda“.Kako je navedeno, ovo je najviši iznos koji je plaćen za kupovinu parcele na virtuelnoj platformi. Zemljište se nalazi u „ulici“ Fešn strit na mapi Disentralenda, a iz Tokens.com-a navode da će je koristiti za održavanje digitalnim modnih događaja i prodaju virtuelne odjeće za avatare.
Sastoji se od 116 manjih parcela, svaka površine pet virtuelnih kvadratnih metara.
Endrju Kiguel, izvršni direktor Tokens.coma je naveo da će ova imovina biti dodatak onoj koju već posjeduje „Metavers grup“.
U junu je parcela virtuelnog zemljišta u Disentralendu prodata za 1.295.000 MANA, što je u to vrijeme vrijedilo 913.228 dolara. Kupci su izgradili virtuelni tržni centar za prodaju digitalne odjeće, međutim, kako Rojters navodi, ovu lokaciju do sada nije posjetio nijedan kupac.
Inače vrijednost kriptovalute MANA je veoma promjenljiva. Prema podacima „Koinbejsa“, porasla je naglo, za oko 400 odsto u novembru poslije promjene imena „Fejsbuka“.