Izložba pod nazivom “Reklamiranje i oglašavanje u staroj štampi ‒ ne košta ništa pročitati ovu objavu” autora Berislava Blagojevića otvorena je u Istočnom Starom Gradu, a sadrži oglase i reklame iz časopisa “Zora”, “Vrač pogađač”, “Otadžbina” i “Vrbaske novine”, koji su štampani krajem 19. i početkom 20. vijeka, do početka Drugog svjetskog rata.
Izložba je realizovana u saradnji Narodne biblioteke Istočni Stari Grad i Narodne i univerzitetske biblioteke Republike Srpske.
Prema riječima autora, za izložbu je korišćen dio materijala iz fondova Narodne i univerziteske biblioteke Republike Srpske, a nešto i iz fondova drugih biblioteka.
Blagojević je istakao da kroz ove oglase i reklame provijavaju humorističke note, koje su bitne i u današnjem marketingu, ali i da ima i ozbiljnih iz automobilske, kožarske ili tekstilne industrije.
– I prije 100 godina bili smo konkurentni sa Еvropom, mogli smo ispratiti određene trendove i u grafičkoj pripremi i tehničkoj opremi toga doba – rekao je Blagojević.
Direktor Narodne biblioteke Istočni Stari Grad Saša Radović izjavio je da je cilj ove izložbe da se posjetioci upoznaju sa razvojem marketinškog pristupa kroz određeni period u štampanim medijima.
– Takođe, može se vidjeti i kako su oglašivači kroz marketinški pristup, putem novinskih članaka, časopisa ili drugih štampanih formata pokušavali privući pažnju čitalaca i potencijalnih potrošača – naveo je Radović.
Berislav Blagojević je magistar geografskih nauka, a odrastao je i školovao se u Brodu, Pančevu i Banjaluci, gdje trenutno živi i radi. Blagojević je prvenstveno prozni pisac, ali piše i poeziju, eseje i književnu kritiku, a djela su mu prevođena na nekoliko svjetskih jezika.