Jedna navika otkriva da vaša veza neće dugo potrajati

21.01.2025

16:58

Komentari:

0
Једна навика открива да ваша веза неће дуго потрајати

Prema doktoru Džonu Gotmanu, renomiranom psihologu i stručnjaku za veze, konstantno kritikovanje jedan je od četiri znaka propasti veze. Za razliku od konstruktivne povratne informacije, kritikovanje je obrazac ponašanja koji se fokusira na negativne aspekte partnerove ličnosti ili karaktera.

Важно је разумјети разлику између нормалне притужбе и деструктивне критике. Када кажемо партнеру "Узнемирена сам што ниси опрао суђе синоћ као што си обећао", то је приговор усмјерен на специфичну ситуацију. Међутим, када кажемо "Никад не переш суђе. Ти си тотално неодговорна особа која не мари за друге", то је критика која напада карактер особе.

Константно критиковање поступно нарушава самопоуздање партнера. Особа која је често мета критика почиње сумњати у своје способности и вриједности. На примјер, ако партнер стално критикује начин на који друга особа кува, та особа може потпуно изгубити жељу за кувањем и почети се осјећати неспособно. Ово доводи до повлачења из везе, депресије, анксиозности и осјећаја безвриједности.

Према истраживањима Института Готтман, критиковање често води до презира, што је најдеструктивнија емоција у вези. Презир се може манифестовати кроз свакодневне интеракције. 

На примјер, када партнер саркастично коментарише сваки поступак друге особе или користи погрдна имена током расправа. Овакво понашање укључује учесталу употребу сарказма, циничности и непријатељског хумора.

Критиковање се може препознати кроз неколико кључних показатеља. Партнер који критикује често користи ријечи "увијек" и "никад" у својим примједбама. Умјесто да се фокусира на специфично понашање, напада карактер особе. Такође, склон је генерализовати појединачне инциденте и ријетко признаје позитивне аспекте партнера.

За особу која критикује: Важно је прво освијестити властито понашање и његове посљедице. Умјесто критике, научите изражавати незадовољство кроз "ја" поруке. Фокусирајте се на специфично понашање које вас смета и предложите конкретно рјешење за проблем.

За особу која прима критике: Потребно је поставити јасне границе у комуникацији и отворено разговарати о томе како критике утичу на вас. Инсистирајте на конструктивној комуникацији и немојте се устручавати потражити стручну помоћ ако је потребно.

Podijeli:

Large banner