Njemački BMW dugo je bio lider u profitabilnosti kada su u pitanju veliki serijski proizvođači.
Iako je broj prodanih automobila važan podatak za svakog proizvođača, čak i oni s najboljim rezultatom u ovom segmentu prvenstveno ciljaju na rast profitabilnosti koja zavisi od marži.
Gigant iz Bavarske je dugo imao "savršenu" formulu za balans između popularnosti njegovih modela, tražene cijene i troškova, ali globalni trgovinski rat (SAD vs Kina), te pad prodaje dizela utiče na Nijemce.
Tako je japanski Suzuki postigao veću profitabilnost od BWM u tećem kvartalu 2018. godine sa 11,8 odsto u odnosu na 11,4%.
Slijede ih druga dvija njemačka giganta Daimler i Volkswagen sa po 6,5%, prema istraživanju revizorske kuće Ernst & Young.
S obzirom na najavljeni Brexit i prelazak na WLTP standarde testiranja emisije štetnih gasova i prosječne potrošnje, a u eri rasta popularnosti električnih automobila, evropski proizvođači bi moglo da dožive nove udarce.