Ovogodišnje Takmičenje za pjesmu Evrovizije gledalo je oko 183 miliona ljudi, objavili su u ponedjeljak organizatori iz Evropske radio-difuzne unije (EBU).
Veliko finale, održano 22. maja u Roterdamu, imalo je 40,5 odsto udjela u gledanosti, što je četiri odsto više od prethodnog evrovizijskog finala iz 2019.
U EBU su posebno zadovoljni činjenicom da je u starosnoj grupi od 15 do 24 godine gledanost porasla na 52,8 odsto, što je sedam odsto više nego prije dvije godine.
Evrovizijska nedjelja, koja uključuje i dva polufinala, na zvaničnom kanalu na Jutjubu gledalo je 50,6 miliona gledalaca iz 234 zemlje ili 28 odsto više u odnosu na 2019.
- Oduševljeni smo time što se publika vratila Evroviziji u tako velikim brojevima i ponosni smo na to - rekao je izvršni producent Martin Osterdal.
U Italiji, pobjedničkoj zemlji, finale je gledalo 4.3 miliona ljudi, najviše u posljednjih 10 godina.
U Holandiji, zemlji domaćinu, uz male ekrane bilo je 5,4 miliona ljudi, najviše od 2003. godine u kojoj je počelo bilježenje gledanosti. Udio u gledanosti bio je sjajnih 78,5 odsto.
No niko se ne može meriti s najvećim ljubiteljima Evrovizije, Islanđanima, koji su ponovo imali najveći šer u odnosu na bilo koje tržište - iznenađujućih 99,9 odsto.
Jedanaestu godinu zaredom Njemačka je u apsolutnim brojevima imala najveći broj gledalaca, njih 7,8 miliona.