Onlajn anketa

Brže se zaspi uz muziku

  • 09.12.2018. 07:55

One osobe koje se uspavljuju pomoću muzike najčešće slušaju djela Johana Sebastijana Baha. Rezultati su to koje je pokazala onlajn anketa provedena od strane dva britanska univerzitetima.

U anketi je učestvovalo ukupno 651 osoba, a proveli su je naučnici koji dolaze sa Univerziteta Goldsmit u Londonu i Univerziteta Šefild.

Brojčani rezultati

62% ispitanika je odgovorilo kako prije spavanja sluša muziku koja im pomogne da lakše zaspe. U pitanju je bilo 14 muzičkih žanrova i 545 muzičara.

Kao najpopularniji uspavljivač se pokazala klasična muzika s 31,965% zastupljenosti. Zatim je slijedila rok muzika koju je slušalo 10,82% ispitanika. Na treće mjesto je zasjela pop muzika kojom se uspavljivalo 7,47% učesnika studije.

Najnepopularniji muzički odabir za uspavljivanje, sa samo 3,355% zastupljenosti, ispao je hevi metal.

Anketa je otkrila i najzastupljenijeg muzičkog umjetnika. To je klasičar Johan Sebastian Bah.  Drugo mjesto su podijelili živući Ed Đeran i Mocart. Brian Eno se našao na trećem mjestu, a četvrto mjesto su dijelili Coldplay i Frederic Chopin.

“Ispitanici su muziku najčešće vidjeli kao sredstvo za odvraćanje od negativnih misli”, poručili su autori studije. “Muzika je opcija onima kojima treba pomoć u borbi protiv nesanice. 

(znanost.hr)

  • 16:30 Vijesti u 16:30

    Pregled najvažnijih vijesti iz zemlje, regiona i svijeta.

  • 16:50 Centar dana

    Volite popodne? Važno vam je da nakon napornog dana odahnete uz aktuelne teme, zabavu i savim nove i neobične priče iz cijelog svijeta? Uživate u programu koji okuplja interesantne goste i regionalne zvijezde?

  • 18:20 Biznis klub

    ''‘Biznis klub’ novim konceptom približiće vam ekonomiju i pružiti vam relevantne aktuelnosti iz oblasti ekonomije i privrede, ispratiti ekonomska kretanja i trendove na globalnom nivou i istražiti njihov uticaj na rast i razvoj ekonomije u Srpskoj.

  • 18:55 Marketing

    Blok ekonomsko-propagandnog programa.

  • 19:00 ATV Vijesti

    Centalna informativna emisija ATV-a u kojoj donosimo pregled najvažnijih informacija i događaja iz zemlje, regiona i svijeta tačno u 19 časova.

  • 19:40 Marketing

    Blok ekonomsko-propagandnog programa.