Large banner

Misteriozno zabranjeno sjedište u avionu Croatia Airlines-a

Izvor:

Telegraf

01.12.2024

07:45

Komentari:
Мистериозно забрањено сједиште у авиону Croatia Airlines-а

Proteklih dana, pažnju svetskih medija privuklo je jedno neobično sjedište u avionu A220-300, Croatia Airlines-a, označeno natpisom "NE ZAUZIMATI OVO SJEDIŠTE“. Riječ je o sjedištu 31E, koje se nalazi u sredini zadnjeg reda, a zašto je ovo sjedište isključeno iz upotrebe, izazvalo je brojne teorije na društvenim mrežama.

Један од путника подијелио је фотографију сједишта на интернету, уз напомену да му је кабинско особље објаснило да сједиште нема сигурносни појас. Иако је носач за појас видљив, појас није причвршћен, што је збунило многе. Занимљиво је да авио-компаније често прибјегавају оваквим рјешењима у случајевима када одређени технички проблеми не могу одмах да се ријеше или када постоје сигурносни разлози који захтијевају искључење сједишта из употребе.

Сигурносни прописи и капацитет авиона

Авион Аирбус А220-300 иницијално је био пројектован са максимално 145 сједишта, у складу са сигурносним регулативама које захтијевају одговарајући број излаза за евакуацију. Каснијим одобрењем Европске агенције за ваздухопловну сигурност (ЕАСА), број сједишта повећан је на 149. Међутим, уколико би се користило и 150. сједиште, авион би морао бити опремљен додатним излазима изнад крила, што би значајно повећало трошкове авио-компаније.

Према стручњацима, оваква ограничења често се уводе да би се задржала ефикасност евакуације у случају ванредних ситуација. У путничким авионима, сваки излаз мора омогућити брзо напуштање авиона, а додавање додатних излаза захтијевало би и комплексне измјене у конструкцији авиона.

Прескакање редова - сујевјерје у авијацији

Према плану сједишта у овом авиону, ред 13 не постоји. Ово је уобичајена пракса у авио-индустрији због сујевјерја повезаних са бројем 13, које многи сматрају несрећним. Занимљиво је да неки авиони прескачу и ред 17, јер у одређеним културама, попут италијанске и бразилске, овај број такође има негативну конотацију.

Иако је постојање "забрањеног“ сједишта занимљиво, оно може бити предност за путнике који сједе у његовој близини. Недостатак путника у овом дијелу авиона омогућава више простора и удобности, што многи путници поздрављају, посебно на дужим летовима.

Croatia Airlines није једина авио-компанија која користи оваква рјешења.

Podijeli:

Large banner