Pica je kulinarski simbol Italije za 89 odsto Italijana, pokazala je anketa koju je naručio italijanski poljoprivredni lobi „Koldireti" povodom Svjetskog dana pice koji se obeležava 17. februara.
U istraživanju koje je sproveo „Ipsos", Italijani su picu postavili odmah iznad tjestenine (88 odsto) kao nešto što najbolje predstavlja italijansku kuhinju. Vino ima 59 odsto glasova, a kapućino 51 odsto.
Pozdravljajući picu kao „blago proizvedeno u Italiji“, iz „Koldiretija" je istaknuta uloga pice u italijanskom društvu, posebno među porodicama, napominjući da oko trećine Italijana redovno pravi picu margaritu kod kuće.
Prema legendi, margarita je izmišljena u junu 1889. godine u čast kraljice Margarite od Savoja kada je pica-majstor iz Napulja Rafaele Еspozito napravio picu prelivenu paradajzom, mocarelom i bosiljkom, koja predstavlja boje italijanske zastave.
Sa procijenjenim godišnjim prometom od 15 milijardi evra, pica je veliki biznis u Italiji gdje se svake godine peče 2,7 milijardi pica – prema „Koldiretiju", a za koje je potrebno 200 miliona kilograma brašna, 225 miliona kilograma mocarele, 30 miliona kilograma maslinovog ulja i 260 miliona kilograma paradajz-sosa.
Svjetski dan pice, poznat u Italiji kao Đornata mondiale dela pica (Giornata Mondiale della Pizza), održava se na praznik Antonija Abata – ili Svetog Antonija Abatea – zaštitnika životinja kojeg pica-majstori smatraju i svojim zaštitnikom.