Udruženje poslodavaca saobraćaja i veza Republike Srpske kategorički se protivi pokušaju usvajanja izmjena Pravilnika o postupku usklađivanja i registracije redova vožnje, načinu i postupku izdavanja dozvole i obrascu dozvole koje je pripremilo Ministarstvo transporta i komunikacija u Savjetu ministara.
Upozoravaju da će planirane izmjene, koje se tiču međunarodnih i međuentitetskih linija, ugroziti poslovanje prevoznika iz Srpske.
Na pomolu je, navode, i pokušaj prenosa nadležnosti, jer se pravilnik donosi bez konsultacija sa ministarstvima saobraćaja Srpske i Federacije, privrednim komorama i strukovnim udruženjima.
Novi pravilnik, praksa, čini se, stara - na štetu Republike Srpske i prevoznika. Do sada su, kada su konkurisali za neki red vožnje, međuentitetski ili međunarodni, saglasnost dobijali od Privredne komore. Novim pravilnikom, upozoravaju, to se briše.
Moglo bi se desiti teoretski i praktično da kada registrujete neku liniju iz Federacije, možete, po istim vremenima i trasom registrovati liniju koja bi direktno ugrozila prevoznike iz Republike Srpske. Samim tim taj prevoznik, zato što mu je kraća ta trasa, koja bi išla između entiteta je duža, više je putnika, isplativija, bi se gasila i time bi se praktično gasio putnički prevoz u Republici Srpskoj - kaže Dejan Mijić, predsjednik Udruženja poslodavaca saobraćaja i veza Republike Srpske.
Ministarstvo je izmjene Pravilnika obrazložilo namjerom da se spriječi zloupotreba od prevoznika koji posjeduju samo BiH dozvolu i liniju ne održavaju. Zakonom je, navode prevoznici, definisano da se takve linije brišu i nema potrebe za izmjenama Pravilnika. Pozivaju Ministarstvo da odmah zaustavi proceduru njegovog donošenja. Traže da se akt vrati na konsultacije u entitetska ministarstva i strukovna udruženja. Sumnjaju u pokušaj prenosa nadležnosti.
- Sama procedura, na način na koji je urađena, bez konsultacija sa entitetskim ministarstvima, a i strukovnim udruženjima ukazuje na to - ističe Mijić.
Bez saglasnosti Republike Srpske nema ni razmatranja akata u Savjetu ministara, kategoričan je zamjenik predsjedavajućeg Savjeta ministara Staša Košarac.
- Taj pravilnik, ukoliko se nađe na sjednici Savjeta ministara sigurno neće biti usvojen, s obzirom na činjenicu da nema pozitivno mišljenje Republike Srpske u tom smislu. A ukoliko taj pravilnik ne dođe na sjednicu Savjeta, s obzirom na to na zakonska rješenja da neke pravilnike sam ministar donosi, mislim da to može izazvati ozbiljne probleme. Cijenim da je značajno i važno da stanemo iza naših ljudi u Republici Srpskoj - kaže Košarac.
Ministar bezbjednosti u Savjetu ministara Nenad Nešić je kategoričan - treba pronaći rješenje koje će biti u interesu Udruženja poslodavaca saobraćaja i veza.
- Prije svega, nama je bitno da ljudi mogu da posluju bez problema i da na neki način ostvaruju zaradu, a samim tim, čuvaju i privredu Republike Srpske - ističe Nešić.
Nije ovo prvi put da udruženje ukazuje na neregularnosti u radu Ministarstva transporta i komunikacija. Od homologacije i izdavanja dozvola za teretni saobraćaj, do, kako navode u Udruženju, nezakonitog i protivustavnog prenošenja nadležnosti školovanja vozača i izdavanja licenci na nivo BiH.