Inžinjer za bezbjednost saobraćaja Nikola Ćopić rekao je za ATV da postoji nekoliko problema na koje je neophodno obratiti pažnju prije nego što se uđe u projekat uvođenja jednosmjernog saobraćaj u centru Banjaluke ali i izgradnji nove kružne raskrsnice između zgrade "Еkvator“ i tvrđave Kastel.
Ćopić je naglasio da je Banjaluka postala centar saobraćajnih gužvi.
"Nekada se znalo kada je gužva - od sedam do osam i od 15 do 17 časova kada ljudi idu i kada se vraćaju s posla, sada su gužve konstantne“, rekao je Ćopić.
Ćopić je naveo da je u posljednjih deset godina na području Policijske uprave Banjaluka registrovano 25.000 vozila više.
"Svakako da je saobraćajna gužva problem Banjaluke. Ono što se nameće kao rješenje jeste jednosmjerni saobraćaj u centru grada i nove kružne raskrsnice ali tu postoji nekoliko problema na koje treba da se obrati pažnja“, rekao je Ćopić.
Ćopić je rekao da je, prema informacijama kojima raspolaže, Studiju o jednosmjernom saobraćaju ranije radio Fakultet tehničkih nauka te da se tada takav sistem odvijanja saobraćaja u Banjaluci nije pokazao kao adekvatno rješenje.
"Nadam se da je Gradska uprava uzela te podatke u obzir i uradila novi projekat uvođenja jednosmjernog saobraćaja sa novim kružnim raskrsnicama“, rekao je Ćopić za ATV.
Kada je u pitanju izgradnja nove kružne raskrsnice između Еkvatorove zgrade i tvrđave Kastel Ćopić kaže da je potrebno voditi računa o starijim učesnicima u saobraćaju.
"Stariji učesnici u saobraćaju nisu navikli na kružne tokove i, nažalost, svjedočimo većem broju saobraćajnih nezgoda u Banjaluci i na to treba posebno da se obrati pažnja“, poručio je Ćopić.
Kao još jedan od problema uvođenja jednosmjernog saobraćaja u Banjaluci Ćopić je naveo bočne veze, odnosno okolne ulice.
"Plašim se da bočne veze neće moći da iznesu taj kapacitet saobraćaja kada se uvede jednosmjerni sistem saobraćaja u centru grada. Bojim se da će se stvoriti veće gužve“, rekao je Ćopić.
Ćopić je posebno naglasio da je neophodno, prilikom ovakvih projekata, više pažnje obratiti na bezbjednost djece u saobraćaju.
"Park koji smo vidjeli u nacrtu kružne raskrsnice je svakako veliki infrastrukturni objekat koji će privući mnogo ljudi pa je neophodno da se obrati dodatna pažnja na bezbjednost djece u saobraćaju“, naveo je Ćopić.