Milenko Jaćimović, stručnjak iz oblasti bezbjednosti saobraćaja, rekao je za ATV da je u Banjaluci urađen milimetar saobraćajne revolucije, ako se uzme u obzir da je u ovom gradu oko 5.000 kilometara saobraćajnica.
On je za ATV rekao da je sadašnja administracija prespavala četiri prethodne godine, a u tom periodu Banjaluka je narasla za novih 10.000 motornih vozila i sada ima oko 90.000 registrovanih putničkih vozila. To sve stara ogromne probleme kada je u pitanju saobraćajna infrastruktura i trebalo je svake godine raditi na određenim rješenjima i na pojedinim mikro-lokacijama, koje će značajno smanjiti zagušenje u saobraćaju, naveo je Jaćimović.
„Ako kažete da je nešto revolucija, u konkretnom slučaju saobraćajna revolucija, to je neka suštinska i korjenita promjena u društvu, ili gradu i slično. Ako znamo da je u Banjaluci negdje oko 5.000 kilometara saobraćajnica a vršite korekciju saobraćaja na samo dvije saobraćajnice u nekih 900 do 1.000 metara, onda možemo reći da je to milimetar od neke revolucije saobraćaja“, rekao je on.
Rekao je da se slobodno može reći i da su prethodne administracije asfaltirale 1.000 kilometara gradskog saobraćaja. Više bismo za taj dio rada mogli reći da je saobraćajna revolucija, nego za nekih 900 metara, izjavio je Jaćimović.
Posebno je istakao katastrofalno stanje znakova na kolovozu i saobraćajne signalizacije i u Ulici kralja Petar Prvog Karađorđevića ali i u Vidovdanskoj ulici, što je, kaže Jaćimović, dodatno zbunilo čak i najiskusnije vozače.
„Naravno, sve te gužve su se prenijele na Ulicu Jovana Dučića, Vuka Karadžića i naravno da je došlo do značajnog haosa u saobraćaju“, istakao je Jaćimović.
Jaćimović je rekao da je kružni tok na Bulevaru cara Dušana, prema novom regulacionom planu na kojem je i on radio, bio predviđen kao jedan moderan kružni tok, rotor kružni tok koji bi pet puta ubrzao saobraćaj. Neko je taj kružni tok potpuno obrisao i transformisao saobraćaj oko jednog pravougaonika.
„Ja, sa stručne strane, ne mogu da kažem da je to kružni tok kad je to pravougaonik. Tu imamo 32 konfliktne tačke na sadašnjem rješenju, prethodno rješenje je bilo uslovljeno izradom i završetkom mosta u Docu da sa sav taje saobraćaj sa Bulevara odvede prema Starčevici. Tako da, ako gledamo sa stručne strane, to je totalno promašeno, novac je otišao na neke sporedne stvari, htjelo se više dobiti na nekoj reklami nego na suštini“, smatra Jaćimović.
Ako govorimo jezikom struke, ovo rješenje ne bi bilo ni izgrađeno, dodao je Jaćimović i pojasnio da je osnov za dobijanje građevinske dozvole je regulacioni plan.
„Mi imamo regulacioni plan koji je usvojila administracija i gradska Skupština kada sam ja bio odbornik. Ako kažem da je rješenje moderan kružni tok, znači da sve građevinske dozvole, sva ta rješenja i svi projekti nisu legalni“, izjavio je Jaćimović za ATV.