Uprava za indirektno oporezivanje BiH u avgustu bi trebalo da raspiše međunarodni tender za izgradnju graničnog prelaza u Bratuncu. Zemljište i građevinska dozvola su riješeni, a čeka se odobrenje Upravnog odbora za dodatnih 3,5 miliona maraka, jer će prelaz Bratunac-Ljubovija koštati više nego što je to prvobitno planirano. Novim graničnim prelazom bi projekat mosta “Bratoljub” bio zaokružen.
"Moram podsjetiti da je ukupna vrijednost, prema zadnjoj projektantskoj vrijednosti, 14,5 miliona maraka. To je urađeno nakon što je u prvoj polovini godine, taj prelaz tek dobio kategorizaciju, u smislu da će to biti granični prelaz prve kategorije sa potpunim inspekcijskim nadzorom. Ranije, u toku 2016. godine, kada je osigurano 11 miliona maraka, nije se znala precizna kategorizacija," rekao je Ratko Kovačević, portparol UIO BiH.
Granični prelaz Bratunac-Ljubovija biće veće površine, vozila i putnike pregledaće carinici i policajci iz Srbije i Bosne i Hercegovine, pošto je to zajednički projekat. Srbija je obezbijedila novac za izgradnju mosta i za projektnu dokumentaciju, a sredstva za granični prelaz u nadležnosti su Bosne i Hercegovine. Iz opštine Bratunac poručuju da su dobre vijesti dugo čekali, ali da je bitno da su stigle. Kažu da se izgradnja pristupnih saobraćajnica do graničnog prelaza privodi kraju, i da će i to biti završeno za desetak dana.
"Sigurno da će ovo biti glavni oslonac za neki naredni razvoj. Ovaj most nalazi se u spletu putnih komunikacija Republike Srpske, Bosne i Hercegovine i Srbije, preko kojih će biti izlaz i za Evropu, i za Bliski Istok, i za Balkansko poluostrvo. Ovo je do sada vjerovatno jedini most gdje su obe carine na jednom mjestu," kaže Nedeljko Mlađenović, načelnik opštine Bratunac.
Iako je most “Bratoljub” već neko vrijeme gotov, građani sa obe strane Drine, po zakonu, ne mogu da ga prelaze. One koji su pokušali, to je koštalo kazne od 300 maraka. Zbog nadležnosti su se svađale vlasti iz Srpske i iz Sarajeva, a odgovornost za situaciju prebacivali su jedni na druge.