Most na Savi kod Gradiške, gradiće konzorcijum Integral inženjering iz Republike Srpske i dvije hrvatske firme, Đuro Đaković montaža i Zagreb montaža, saznaje nezvanično ATV.
Hrvatske ceste su odlučile da su te firme poslale najpovoljniju ponudu, vrijednu 19,5 miliona evra. Na tender za izgradnju mosta su stigle još dvije ponude. Konzorcij Heringa BiH i srpska Mostogradnja ponudio je da most izgradi za 33,2 miliona evra, dok je italijanski kozorcijum kojeg čine ICM i Maeg Construcioni nudio 36,9 miliona evra. ATV nezvanično saznaje, da su ove dvije ponude zbog određenih uslova odbačene kao neprihvatljive.
"Donijeli smo odluku o odabiru za radove i u ovom trenutku je potrebno pričekati da li će eventualne žalbe. Po završetku postupka nabave pravovremeno ćemo obavijestiti o početku radova, tj. sklapanju ugovora," saopšteno je iz Hrvatskih cesta.
Iz Republike Srpske poručuju da bi izgradnja mogla da počne krajem ljeta. Rok za završetak projekta je, prema tenderskoj dokumentaciji, 30 mjeseci.
"U završnoj fazi je izbor izvođača, proći će i ovaj žalbeni rok, sa ili bez žalbi, i to će se završiti. Nadam se da neće biti žalbi. Paralelno s tim u toku je i priprema ponuda za nadzor, tako da će u međuvremenu i to da se završi i vjerujem da ćemo krajem ljeta moći da počnemo sa radovima zvanično," rekao je Dušan Topić, direktor JP "Autoputevi Republike Srpske."
Gradnju mosta finansiraće Hrvatska i BiH. Hrvatska će izgradnju svoje polovine finansirati kreditom, dok je BiH novac obezbijedila ranije. EU će priložiti grant od 6,3 miliona evra. Ukupna cijena će iznositi oko 30 miliona evra, od čega će Republika Srpska platiti polovinu. Dokumentacija je spremna, a obezbijeđena su i finansijska sredstva.
"Aktivnosti koje se trenutno provode na tome projektu su u završnoj fazi i uskoro očekujemo, u narednom periodu, donošenje ključnh odluka i može se očekivati u skorije vrijeme početak radova. Što se tiče dokumentacije za početak radova osigurana je građevinska dozvola, koja je jedinstvena i koju je izdala Republika Hrvatska, uz pribavljene saglasnosti BiH. Osigurana su finansijska sredstva sa bosansko-hercegovačke strane i za nadzor i za izvođenje radova od strane Hrvatske," kaže Mladen Goluža, pomoćnik ministra za transport i komunikaciju BiH.
UIO je već uradila mnogo posla na novom graničnom prelazu kod budućeg mosta.
Dobili su upotrebnu dozvolu za novi carinski terminal, a prave plan i za preseljenje postojeće carinske ispostave u Gradišci na novu lokaciju. Prvi koraci ka izgradnji mosta preduzeti su još u aprilu 2004. godine, kada su BiH i Hrvatska potpisale memorandum o saglasnosti za pripremu i izgradnju autoputa između Banjaluke i Gradiške.
Most na Savi kod Gradiške se nastavlja na već izgrađeni autoput od Gradiške do Banjaluke. Ukupna dužina mosta bi trebalo da bude 426, a širina 22 metra, i imaće četiri saobraćajne trake.