Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Neđo Trninić izjavio je Srni da se rekonstrukcijom pruge Šabac-Loznica-Brasina otvara mogućnost za uspostavljanje putničkog željezničkog saobraćaja između Banjaluke, Doboja i Beograda, ali i Sarajeva i Beograda.
Trninić je istakao da će biti pokrenuta inicijativa da se naredne godine uspostavi taj saobraćaj, te naglasio da su rekonstrukcijom pruge otklonjeni i određeni problemi koji su otežavali teretni saobraćaj.
On je naveo da je dogovoreno da carina u Srbiji, koja radi do 18.00 časova, po potrebi dolazi i mimo tog vremena ukoliko stigne voz, da ne bi čekao jutro da carina odradi svoj posao.
Trninić je napomenuo da carina Republike Srpske radi 24 časa.
Nakon posjete željezničkoj stanici u Loznici povodom završetka rekonstrukcije pruge, Trninić je rekao da će brzina kretanja vozova sada biti znatno bolja, odnosno teretnog sa dosadašnjih deset na 60 kilometara na čas, a putničkog na 80 kilometara na čas.
On je naveo da je otklonjen i problem osovinskog opterećenja.
"Na ovoj pruzi je bilo dozvoljeno 16 tona, a kod nas 22 tone što je poskupljivalo transport i ostalo. Sve je to otklonjeno i u narednom periodu tih problema neće biti", naglasio je Trninić.
On je rekao da je ova pruga bila jedna od čestih tema razgovora sa ministrom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Zoranom Mihajlović.
Rekonstrukcija pruge Šabac-Loznica-Brasina počela je krajem marta. Radovima je obuhvaćena rekonstrukcija 24 kilometra pruge između Šapca i Brasine, i to na dionicama Petlovača-Lešnica i Loznica-Gornja Koviljača.
Riječ je o poslovima vrijednim pola milijarde dinara (oko 4,2 miliona evra).
Nakon 13 godina ponovo je uspostavljen putnički željeznički saobraćaj na ovoj relaciji.
Ova pruga je veza Srbije sa Republikom Srpskom preko Zvornika i njome saobraća osam teretnih vozova dnevno, po četiri u oba pravca, odnosno dnevno oko pet hiljada tona.