U Integrisanom zdravstvenom informacionom sistemu (IZIS) jutros su nastali tehnički problemi na čijem otklanjanju se intenzivno radi i već su određeni segmenti funkcionalni, navedeno je u saopštenju Fonda zdravstvenog osiguranja Republike Srpske.
U međuvremenu zdravstvene ustanove koje su u IZIS-u, kažu iz Fonda, mogu da rade u papirnoj formi kako pacijenti ne bi bili uskraćeni za zdravstvene usluge. Dakle, pacijenti se mogu i dalje zbrinjavati i ne bi trebalo da trpe zbog nastale situacije.
“Naime, ovakve situacije nisu neuobičajne i dešavaju se, najčešće zbog preopterećenosti sistema, ne samo kod nas, već u svim integrisanim zdravstvenim informacionim sistemima, a nedavno je to bio slučaj i u Hrvatskoj. Upravo iz tog razloga Fond zdravstvenog osiguranja Republike Srpske je predvidio ovakve situacije i još prilikom donošenja propisa u vezi sa IZIS-om definisan je način postupanja u slučaju poteškoća u radu IZIS-a. Primjera radi, umjesto elektronskih recepata ljekari mogu pacijentima izdavati papirne recepte dok se poteškoće ne otklone”, stoji u saopštenju.
Iz Fonda mole i pacijente i zdravstvene radnike za strpljenje i razumijevanje, a najvažnije je, kako kažu, da pacijenti budu zbrinuti i da ne trpe zbog trenutnih poteškoća u radu IZIS-a, jer u konačnici pacijente liječi ljekar, a ne računar.
“Inače, timovi FZO Srpske, zajedno sa implementatorima projekta, maksimalno su angažovani i nastoje da u što kraćem roku otklone nastale probleme, kako bi sistem nastavio nesmetano da funkcioniše. Takođe, svim zdravstvenim ustanovama naše službe stoje na raspolaganju kako bi osiguranici ostvarivali svoja prava iz zdravstvenog osiguranja. Napominjemo da je poslovni informacioni sistem Fonda u funkciji i putem njega ustanove mogu da dođu do potrebnih informacija za njihov rad, poput statusa osiguranja i drugo”, zaključeno je u saopštenju.