Pokazala istraživanja

Prilikom kupovine cijena hrane najbitnija za 64 odsto građana

  • Izvor: SRNA
  • 10.01.2024. 09:50

Građanima BiH prilikom kupovine hrane najvažnija je cijena, o čemu se izjasnilo 64 odsto ispitanika, zatim bezbjednost hrane 54 odsto, te ukus 44 odsto, rezultati su istraživanja Еvrobarometra o bezbjednosti hrane u kojem su učestvovala 1.003 ispitanika.

Cijena hrane bila je najvažnija i građanima ЕU, 54 odsto se tako izjasnilo, na drugom mjestu, sa 51 odsto odgovora bio im je ukus, dok su bezbjednost hrane i geografsko porijeklo hrane dobili po 46 odsto odgovora, saopšteno je iz Agencije za bezbjednost hrane BiH.

Ukupno 69 odsto ispitanika u BiH izjavilo je da je lično zainteresovano za temu bezbjednosti hrane, 31 odsto njih dalo je negativan odgovor. Približan rezultat je i na nivou ЕU, gdje je 70 odsto ispitanika odgovorilo da je lično zainteresovano za bezbjednost hrane.

Ispitanike iz BiH najviše brinu teme - trovanje hranom ili pićem koji su kontaminirani bakterijama, virusima ili parazitima, 37 odsto, genetički modifikovani sastojci u hrani ili piću 33 odsto i aditivi poput boja, konzervansa ili pojačivača okusa u hrani ili piću 32 odsto.

Šef Odjeljenja za komunikacije i partnerstvo u Еvropskoj agenciji za bezbjednost hrane Barbara Galani rekla je da saradnja u oblasti komunikacije sa partnerima u zemljama ЕU i pretpristupnim zemljama ostvaruje korist od generisanja uvida kroz društvena istraživanja, kao što je Еvrobarometar.

- Možemo bolje razumjeti zabrinutost i potrebe građana, te učiniti našu komunikaciju efikasnijom. Ova saradnja već donosi plodove u okviru kampanja koje zajedno sprovodimo, te služi kao input za naše nacionalne partnere pri direktnoj komunikaciji sa njihovim građanima - istakla je ona.

Pratite nas i putem Vibera

Tagovi:
  • 18:55 Marketing

    Blok ekonomsko-propagandnog programa.

  • 19:00 ATV Vijesti

    Centalna informativna emisija ATV-a u kojoj donosimo pregled najvažnijih informacija i događaja iz zemlje, regiona i svijeta tačno u 19 časova.

  • 19:40 Marketing

    Blok ekonomsko-propagandnog programa.

  • 19:43 Sport

    Pregled najvažnijih dnevnih sportskih dešavanja i informacija iz zemlje, regiona i svijeta.

  • 19:50 Marketing

    Blok ekonomsko-propagandnog programa.

  • 19:55 Vremenska prognoza

    Pregled vremenskih i biometeoroloških prilika u zemlji i regionu.