19.08.2025
19:25
Komentari:
2Spoljnotrgovinska komora BiH je nedavno raspisala još jedan javni poziv za stručno osposobljavanje vozača u međunarodnom drumskom prevozu.
Добар потез, али расплет се већ унапријед зна: чим стекну квалификације шофери ће отићи у иностранство.
Предсједник Удружења превозника за унутрашњи и међународни транспорт Републике Српске Никола Грбић више пута је упозорио да је БиХ у протеклих пет година напустило око 10.000 професионалних возача, а егзодус се наставља.
Пљуште казне због присуства Томпосновом концеру
Он тврди да неке фирме у БиХ шоферима нуде плате и до 5.000 КМ, али да их ни то не може задржати.
Главни мотив за одлазак су лоши услови рада: дуга чекања на граничним прелазима, а уколико возе за Европску унију и дискриминаторни прописи, који им ограничавају боравак у ЕУ на укупно 90 дана у периоду од 180 дана, као да су туристи, а не професионалци који раде на друму.
Због тога су недавно возачи из БиХ хапшени у ЕУ, а Конзорцијум “Логистика БиХ” је за 1. септембар најавио протесте.
Транспортна индустрија БиХ тражи да их држава заштити, како на домаћем терену, тако и у региону и ЕУ, и да им омогући достојанствене услове за рад.
Предсједништво БиХ усвојило Приједлог буџета: Цвијановићева била против
Како не би разбијали главу свим овим компликацијама, шофери се селе из БиХ у Европску унију и раде за тамошње фирме. У посљедње вријеме у ЕУ се селе и транспортне фирме из БиХ, све са камионима и возачима. Кад не може другачије, сви они ће порезе плаћати у Словенији, Аустрији или Њемачкој.
Никола из Бањалуке и Милан из Мркоњић Града су већ искусни возачи камиона, који годинама раде у Словенији.
"Сад би ми, као, понудили плату од 5.000 КМ, али сад је за то касно. Толико зарадим и овдје, а свако вече долазим кући, својој породици и сваког викенда сам слободан. То у БиХ никад не бих могао добити", каже Никола.
Још се живо сјећа како су прије десетак година надобудне газде говориле: “коме није добро, нек иде, има шофера под сваким каменом”.
Додик наставља да ради свој посао, воља народа најважнија
"Сад су видјели да шофера нема ни под каменом ни под дрветом. А да ли су схватили да су возачи честити људи који заслужују поштовање и који су њима зарађивали профит? Нисам сигуран. Знам само да им камиони, који вриједе по неколико стотина хиљада евра, стоје на паркинзима, јер нема ко да их вози", каже овај Бањалучанин.
Мркоњићанин Милан породицу није преселио у Словенију и сваког викенда путује у завичај да би био са супругом и дјецом. Ипак, не жали се. Каже да је, и уз такве услове, мирнији и сигурнији него да ради у БиХ.
"Боље ми је да возим 6 сати да бих видио своју дјецу, него да те сате чамим на неком граничном прелазу", каже Милан, преноси "Српска инфо".
Zanimljivosti
3 sedm
0Svijet
3 sedm
0Region
3 sedm
0Svijet
3 sedm
0Najnovije
Najčitanije
17
10
17
08
17
06
17
03
17
01
Trenutno na programu