Crkvena opština stolačka Eparhije zahumsko-hercegovačke i primorske Srpske Pravoslavne Crkve upozorava da je prilikom izrade dokumentarno-igranog filma "Kralj Tvrtko" došlo do neovlašćenog snimanja i skrnavljenja Crkve Svetih Apostola Petra i Pavla u Ošanićima, kod Stoca.
"Ova Crkva, u vlasništvu naše Crkvene opštine, kao dio graditeljske cjeline, sa grobljem, sudačkim stolicama, dvorištem i zidom, nacionalni je spomenik BiH, na koji (bi trebalo da) se, prema Odluci Komisije za očuvanje nacionalnih spomenika BiH, primjenjuju zakonom utvrđene mjere zaštite i rehabilitacije, za čije osiguranje i provođenje je zadužena Vlada FBiH“, navedeno je u saopštenju.
U saopštenju se dodaje da je ekipa audio-vizuelnog projekta "Kralj Tvrtko", koji je finansijski podržala Fondacija za kinematografiju FBiH, producenta Tvrtka Milovića i režisera Zorana Kubura, u petak, 23. juna, tekuće godine, neovlašćeno je, stoji u saopštenju, to jest bez bilo kakve najave, pa i dopuštenja vlasnika ovog sakralnog prostora, u njemu izvršila snimanje, pri čemu se kretala i samim oltarskim prostorom crkve, koristeći čak i samu Časnu trpezu, da bi pojedini njeni članovi u svojim javnim interpretacijama mistifikovali istorijske fakte, osnovne elemente crkvene arhitekture i motive crkvene umjetnosti.
"Iako ovo, kao i svako pravo na mišljenje ne iziskuje ničiju naročitu dozvolu ali kao i sam ovaj čin neovlaštenog snimanja (za koji je, ipak, potrebno odobrenje), baš kao i ovaj odnos prema bogoslužbenom prostoru, ne sadrži ni elementarnu pristojnost, a kamoli ozbiljan naučni, umjetnički, pa i kulturni pristup uopšte“, navedeno je u saopštenju.
Zbog toga će, stoji u saopštenju, u slučaju upotrebe i prikazivanja ovako napravljenog video materijala "preduzeti sve neophodne zakonske mere, pozivajući na primjerenu reakciju i sve nadležne opštinske, kantonalne, entitetske i državne organe, komisije za očuvanje nacionalnih spomenika i institucije kulture, kao i one koji pružaju podršku ovom i ovakvom projektu da osude ovaj čin i pomognu jednoj Crkvenoj zajednici u očuvanju ovog i mnogih drugih objekata, koji čekaju svoju obnovu, a kako bismo zajednički zaštitili jednu posebnu arhitekturu naše sakralne baštine ali i opštu kulturu“.