Vozači često ukazuju na neispravne saobraćajne znakove, zbog kojih nekada plate i kaznu.
Pojedinim vozačima, znak pored puta, umjesto radosti, donio je kaznu.
- Tamo kod 29. novembra, kod Pančeva ima jedna ulica i nije obilježeno da li može tamo da se ide ili ne. I obično policajci tu stoje i pišu kaznu ljudima koji ne znaju da tu može da se prođe - kaže jedan građanin Beograda.
Drugi navodi:
- Kad sam pošao ujutru nije bilo znaka dole da je zabranjeno skretanje, ja se vraćam, a oni čekaju i slijedila je kazna.
Građani često ukazuju na neispravne saobraćajne znakove, a to potvrđuju i iz Komiteta za bezbjednost saobraćaja.
Čekali smo četiri godine samo da se znak rotira
Damir Okanović iz Komiteta za bezbjednost saobraćaja navodi primjer saobraćajnog znaka, koji nije u nadležnosti Grada Beograda, ali koji je trebalo da se samo rotira za 90 stepeni.
- To je bilo na uključenju na auto-put na području Dušanovca, a čekali smo četiri godine da se taj znak zarotira i postavi tako da ga vozači mogu vidjeti - ukazuje Okanović.
Samo u prvih pet mjeseci ove godine, "Putevi Beograda" izdali su 115 naloga za popravku oštećenih ili oborenih znakova. Ukupan budžet za njihovo održavanje na godišnjem nivou iznosi 40 miliona dinara. Na vijek trajanja utiču prirodni faktori, ali tu je i ljudski, saobraćajne nezgode, na primjer.
- To znači da ukoliko neki saobraćajni znak apsolutno nedostaje, to je hitnost prvog reda, a zatim i ostalo, da li se nalazi na nekoj bitnoj raskrsnici, koliko ugrožava saobraćaj, da li je samo nakrivljen ili je u potpunosti prekriven nečime, da li ga zaklanjaju grane i lišće nekog obližnjeg drveta. Na osnovu tih parametara određuje se hitnost, i raspoloživost ekipa izvođača radova - navodi Vladimir Šobot iz "Puteva Beograda".
Ukoliko dođe do nezgode zbog toga što je saobraćajni znak vozača doveo u zabludu, on može da tuži nadležne koji su znak i postavili.
Zato sljedeći put kada vam se učini da je saobraćajni znak nejasan, obavestite institucije, da saobraćaj bude bezbjedniji za sve.