Najnovije regionalno istraživanje kompanije Visa pokazalo je da čak četvrtina ispitanika (26 odsto) iz BiH nekoliko puta sedmično odlazi u kafanu ili restoran, dok petina (19 odsto) to čini svaki dan.
Istraživanje pod nazivom Viza Puls (Visa Pulse) donijelo je i fascinantan podatak da se četiri od deset bezgotovinskih plaćanja vrši u okviru ugostiteljskih objekata.
Na pitanje ko plaća u kafani, 10 odsto ispitanika kaže da dijeli račun, za 46 odsto uobičajeno je da jedna osoba plati cijeli ceh, a 44 odsto nekad jedno, nekad drugo, u zavisnosti od situacije.
Što se tiče atraktivnosti ugostiteljske ponude, popust za lojalnost u omiljenom restoranu je najprivlačnija opcija za gotovo sedam od deset potrošača, što naglašava važnost nagrađivanja stalnih kupaca. I dok je bezgotovinski bakšiš za živu muziku u ranoj fazi usvajanja, činjenica da je 39 odsto potrošača otvoreno da karticom nagradi svirače pokazuje da postoji sve veći interes za modernizaciju usluga i poboljšanje pogodnosti, objavila je agencija Nju medija tim (New Media Team).
Na napredak u prihvatanju savremenih tehnologija i sve veću tehnološku spremnost tržišta BiH, ukazuje i rast plaćanja karticama, pametnim telefonom ili satom u ugostiteljstvu i hotelijerstvu.
Osim u kafanama, više plaćanja karticama želimo i u zdravstvu
Na pitanje gdje bi željeli više mogućnosti za bezgotovinsko plaćanje, potrošači u BiH podjednako navode ugostiteljstvo i zdravstvene ustanove, a sve češće se traži i prilikom plaćanja parking mjesta. Iza navedenih oblasti na ljestvici prioriteta su frizerski i kozmetički saloni (36 odsto), taksi operateri (31 odsto), kiosci (29 odsto), usluge javnog prevoza (28 odsto) i, na kraju, pijace i ulični marketi (21 odsto).
Takođe, istraživanje Viza Puls pokazalo je da gotovo polovina BiH stanovništva podjednako koristi gotovinu i platne kartice (44%). Bezgotovinsko plaćanje većina (57 odsto) smatra jednostavnim, za polovinu ispitanika (50 odsto) štedi vrijeme, a nešto manje njih (40 odsto) kaže da se rado vraćaju u prodavnice koje prihvataju kartice. Kada govore o prednosti kartice u odnosu na gotovinu, trećina potrošača (32 posto) kao plus ističe da ne moraju voditi računa o podizanju novca. Osim toga, gledajući sveukupne rezultate istraživanja, primjetne su i promjene navika potrošača, koje pokazuju da čak 86% građana naručuje preko interneta, a najčešće kupuju preko interneta odjeća i obuća.
Među ispitanicima postoji interesovanje za još modernije načine plaćanja u budućnosti od platnih kartica. Većina njih pokazuje interesovanje za plaćanje mobilnim telefonom (40 odsto), a potom i za korištenje pametnog sata (19 odsto), dok je upotreba rukavica, narukvica, prstena ili biočipova znatno manje zanimljiva.