Trideset dvije medijske grupacije, među kojima su Axel Springer i Schibsted, tužile su Gugl i traže 2,1 milijardu evra odštete zbog gubitaka koje su pretrpjele zbog promjena kompanije u digitalnom oglašavanju.
Potez ove grupe, koji uključuje izdavače u Austriji, Belgiji, Bugarskoj, Češkoj, Danskoj, Finskoj, Mađarskoj, Luksemburgu, Holandiji, Norveškoj, Poljskoj, Španiji i Švedskoj, dolazi u trenutku kada antimonopolska regulatorna tijela takođe planiraju da se obračunaju sa Guglom zbog reklamiranja.
"Medijske kompanije koje su uključene u tužbu pretrpjele su gubitke zbog manje konkurentnog tržišta, što je direktan rezultat lošeg ponašanja Gugla", navodi se u saopštenju koje su objavili njihovi advokati Geradin Partners i Stek, piše Jahu njuz.
"Bez Guglove zloupotrebe dominantnog položaja, medijske kompanije bi dobijale znatno veće prihode od oglašavanja i plaćale niže naknade za usluge reklamne tehnologije", dodaju advokati.
Oni su takođe dodali da je kompanija 2021. godine platila odštetu od 220 miliona evra nakon presude antimonopolskog tijela u Francuskoj.
U saopštenju, portparol Gugla je rekao da se kompanija protivi tužbi, dodajući da je "spekulativna i oportunistička".