278 miliona KM – toliko prihoda od putarina leži na računu, a trebalo bi da se koriste za izgradnju auto – puteva i rekonstrukciju puteva. Jede ih inflacija, a rupe se krpe kreditima. Sve to, jer članovima Upravnog odbora Uprave za indirektno oporezivanje BiH iz drugog entiteta ne odgovara dosadašnji koeficijent.
Ovo je dokaz da je BiH ekonomski neodrživa zemlja, poruka je ministra finansija i trezora.
„U proteklom periodu se to radilo uvijek na isti način i to su bila sredstva koja pripadaju i FBiH i Republici Srpskoj i sada se neko nađe i kaže – ja ne želim da se to isplati. Na takav način oni ne kažnjavaju samo ljude koji žive u Republici Srpskoj, već i ljude koji žive u FBiH“, izjavio je Srđan Amidžić, ministar finansija i trezora u Savjetu ministara BiH.
Dok se „Autoputevi“ i „Autoceste“ zadužuju, ta sredstva propadaju na posebnom podračunu kod Centralne banke. Valjalo bi da se što prije raspodjele, jer su svi na gubitku.
„Radi se o sredstvima koja se akumuliraju svakog radnog dana i trebala bi poslužiti kao rezerva za poravnanje raspodjele prihoda od putarine onog trenutka kada Upravni odbor UIO usvoji konačnu metodologiju za raspodjelu ovih sredstava. Kako konačna metodologija za raspodjelu sredstava od putarine za izgradnju autoputeva još uvijek nije usvojena, od 2018. godine do danas, na posebnom podračunu Jedinstvenog računa akumulirao se iznos od 278 miliona KM neraspoređenih prihoda“, rekla je Darjana Maglov, portparol Uprave za indirektno oporezivanje BiH.
Iz dana u dan ova brojka raste. Raspodjela se vrši svakog radnog dana. 10 odsto je rezerva, ostatak prihoda od putarine dijeli se: FBiH 59, Republika Srpska 39 i Brčko distrikt dva odsto.