Globalna prodaja Mekdonaldsa pala je prvi put u skoro četiri godine pošto se potrošači pod pritiskom inflacije okreću jeftinijim opcijama i obrocima kod kuće.
Kompanija je saopštila da očekuje da će prodaja biti slaba i narednih nekoliko kvartala i da radi na novim stavkama menija i ponudama obroka.
U drugom tromjesečju, prihod je bio na nivou od 6,5 milijardi dolara.
"Potrošači nas i dalje prepoznaju kao lidera u odnosu na naše ključne konkurente, ali je jasno je da se taj jaz nedavno smanjio“, rekao je izvršni direktor Mekdonaldsa Kris Kempčinski.
Prodaja na lokacijama otvorenim najmanje godinu dana pala je za jedan odsto u periodu april-jun, što je prvi pad od kraja 2020. godine, kada je pandemija zatvorila prodavnice i milioni ljudi ostali kod kuće.
U SAD je prodaja pala za skoro jedan odsto. Isto tako, navodi Gardijan, oni koji su došli u restoran potrošili su više zbog skupljih cijena.
Neto prihod kompanije pao je 12 odsto na dvije milijarde dolara, ili 2,80 dolara po akciji. To je bilo daleko od profita po akciji od 3,07 dolara koji su analitičari industrije predvidjeli.
U maju je izvršni direktor "Mekdonaldsa" Džo Еrlinger naveo u otvorenom pismu da je cijena big meka porasla za 21 odsto od 2019. godine.
Pad prodaje ne pogađa samo čikaškog giganta hamburgera. Promet kupaca u američkim restoranima brze hrane opao je za dva odsto u prvoj polovini godine u poređenju sa istim periodom prije godinu dana, pokazuju podaci Cirkane, kompanije za istraživanje tržišta.
David Portalatin, savjetnik za prehrambenu industriju Cirkane, očekuje da će visoka inflacija i rastući dug potrošača takođe usporiti promet u drugoj polovini 2024. godine.
Mekdonalds je takođe izvijestio o smanjenom prometu prodavnica u Francuskoj i na Bliskom istoku.
Kompanija, svjesna da kupci iscrpljeni inflacijom, traže pristupačnije opcije, pokušava da uvede specijalnu ponudu obroka od pet dolara u američkim restoranima, ali ta prodaja nije ispunila očekivanja.