Proizvođači robe široke potrošnje postavljaju previsoke cijene na proizvode za ličnu njegu, kao što su dezodoransi i brijači, što je novi nepoželjan trend u maloprodaji poznat kao "upflation".
Za razliku od šrinkflacije, gdje kompanije smanjuju veličinu i količinu artikala u pakovanjima, a drže cijene "apflacija“ opisuje se kao pojava u kojoj kupci preplaćuju cijenu za svakodnevne proizvode koji se stavljaju na tržište za svrhe koje su van robe, poput namirnica, odnosno, koje su sekundarne.
Tako, kompanije sada prodaju ove proizvode u pakovanjima ili većim setovima i naglašavaju njihove posebne karakteristike, odnosno namjene.
Na primjer, brijač, koji je, kako se navodi, "posebno dizajniran da pomogne u zaštiti ženske bikini zone od iritacije" košta do 15 dolara za pakovanje od četiri brijača, dok deset dolara košta običan, tradicionalni brijač.
Matična kompanija brenda koja prodaje popularne proizvode, takođe naplaćuje 14 dolara po komadu za dezodorans "za cijelo tijelo", što je otprilike dvostruko više od cijene običnog dezodoransa.
Kompanije plasiraju ove artikle na tržište u nadi da će nadoknaditi izgubljeni prihod jer su kupci – koji su siti porasta cijena osnovnih sredstava – smanjili potrošnju za artikle kao što su žilet, šampon, deterdžent za veš i dezodoransi, prema Blumbergu.
Navodno, trgovci su prodali 20 odsto manje žileta prošle godine u odnosu na 2019. Tokom istog perioda, prodaja dezodoransa je pala za 6,5 odsto.
Takođe, još jedna popularna marka proizvoda prodaje komplementarne artikle kao što su „piling za dlačice i kožu“ i „2-u-1 gel za čišćenje i brijanje“ — naplaćuje se čak 13 dolara za tubu.
Prema najnovijem izvještaju o indeksu potrošačkih cijena, cijena proizvoda za ličnu njegu je porasla za 1,3 odsto u maju na godišnjem nivou, ali je pala za 0,3 odsto u odnosu na april.
Sredstva za kosu, zube, brijanje i razni proizvodi za ličnu negu bili su 2,3 odsto skuplji u maju u odnosu na isti mjesec prošle godine, ali 0,3 odsto jeftiniji u odnosu na april, prema Zavodu za statistiku rada.
Inflacija za proizvode za ličnu njegu je porasla tokom posljednje dvije godine. U 2022. godini cijene su porasle za 6,08 odsto. Prošle godine su porasli za 7,58 odsto, pokazuju savezni podaci.