Austrijska javna željeznička kompanija OeBB predstavila je najnoviju generaciju noćnih vozova u Еvropi u trenutku kada ovaj sporiji, ali mnogo manje zagađujući način prevoza počinje da se vraća u modu.
"U poređenju sa starim noćnim vozovima, koji su bili pomalo tmurni, ovo je veliki luksuz. Ludo", rekla je za AFP šezdesetdevetogodišnja penzionerka Rozmari.
Novi noćni vozovi predstavljeni su u Beču povodom obilježavanja 100 godina postojanja austrijske kompanije.
"Svaki kilometar vozom je kilometar za zaštitu klime i doprinos boljoj budućnosti", rekla je austrijska ministarka životne sredine Leonor Gevesler za AFP.
Nää ÖBB:n uudet Nightjet-yöjunat on aivan todella herkullisia https://t.co/JvjhYhf6p2
— Sakari საქარი Kestinen 🇫🇮🇪🇺🌍🌻 (@kestinen) October 1, 2023
Više komfora, uključujući i tuševe, imaće putnici u vozovima koji bi 10. decembra trebalo da počnu da saobraćaju na relaciji Beč - Hamburg i Insbruk - Hamburg. Ovi vozovi, koji mogu da dostignu brzinu i do 230 km/h, postepeno će se uvoditi u Austriji, Njemačkoj, Švajcarskoj, Italiji i Holandiji.
U Francuskoj zeleno svetlo tek treba da da nacionalna željeznička administracija. Austrijska kompanija namjerava da do 2030. godine udvostruči broj putnika u noćnim vozovima, a u oživljavanju noćnih vozova koji su gotovo nestali 2010-ih učestvuju i mnoge druge evropske kompanije. Međutim, ta želja je suočena sa cijenom neophodnog materijala za zamjenu vagona koji su često stari više decenija, brojnim noćnim radovima na kolosijecima koji remete noćni saobraćaj i niskom isplativosti ove vrste prevoznih sredstava.