Problem stvaraju geološki ulovi

Dionica auto-puta Rudanka-Putnikovo brdo najsloženija u Srpskoj

  • Izvor: ATV
  • 09.04.2025. 19:20

Buka mašina na gradilištu obilaznice oko Doboja. Uz njih na dionici dugoj 5, 6 km angažovano je i 250 radnika. Nema predaha kaže Mihajlo Bobar, jedan od njih. Nije mu teško, priča, uslovi su dobri, a posao mora da se završi.

"Ipak se napreduje, po mom ipak se napreduje solidno, što kažu,koliko može radimo i dan i noć radimo vozimo beton", rekao je Mihajlo Bobar, vozač.

Polovina posla na tunelu Putnikovo brdo 1 je završena. Problem stvaraju geološki ulovi na koje su naišli pri bušenju tunela.

"Takozvani uslovi rada u dreniranim nedreniranim uslovima i usljed pojave pritisaka što izaziva nivo podzemne vode visok, dolazi do pucanja te betonske obloge", rekao je Marko Salapura, predstavnik izvođača radova "Integral inženjering".

Radi se novo projektno rješenje, a angažovani i eksperti iz Slovenije. Situacija je ista u oba tunela.

Na dionici dugoj oko 6 kilometara nalaze se dva tunela. Jedan je dug 1200, drugi oko 700 metara“. 

Njihova gradnja pomjeriće rokove za završetak radova na dionici. Neće biti okončani do kraja ove godine, kako je planirano. 

"Nadamo se da će izvođač uložiti dodatne napore ako to baš ne bude krajem ove godine kako je rokom predviđeno da to bude kraće jedno vrijeme produžetak roka kako bismo mogli ovu dionicu da spojimo sa granicom Federacije", rekao je Nedeljko Čubrilović, ministar saobraćaja i veza Republike Srpske.

Ostali radovi prate dinamiku. Zemljani su završeni  80 odsto. 

"Neki su na 50 posto, neki u završnoj fazi, neki su na 20 procenata, zavisi od objekta do objekta oni prate dinamiku koju smo predvidjeli na ostalim objektima nema problema", rekao je Nedeljko Ćorić, direktor "Autoputeva Republike Srpske".

Obilaznica oko Doboja je među najzahtjevnijim duž koridora 5c. Već je pretrpjela izmjene projekta, zbog gradnje naplatnih kućica, kako bi bio zatvoren sistem naplate u Srpskoj.

Pratite nas i putem Vibera

Tagovi: