Ove godine zabilježen je veći broj saobraćajnih nezgoda u Banjaluci, te ih je u odnosu na prošlu godinu bilo 419 više.
Kako su za "Nezavisne novine" kazali iz Policijske uprave Banjaluka, uvidom u službene evidencije Policijske stanice za bezbjednost saobraćaja Banjaluka utvrđeno je da je u periodu od 1. januara do 10. oktobra ove godine evidentirano 2.813 saobraćajnih nezgoda, od čega je 65 saobraćajnih nezgoda u kojima su učestvovali pješaci.
"U istom periodu prošle godine ukupno su evidentirane 2.394 saobraćajne nezgode, a od čega su 64 nezgode u kojima su učestvovali pješaci", kazali su iz Policijske uprave, te dodali da su ovo podaci o ukupnom broju saobraćajnih nezgoda koji su evidentirani od strane Policijske stanice za bezbjednost saobraćaja, bez obzira na posljedice ili štetu koja je nastupila.
Prema njihovim riječima, od ukupnog broja saobraćajnih nezgoda u kojima su učestvovali pješaci, tačnije od ukupno 65 nezgoda u 2023. godini, osam saobraćajnih nezgoda se dogodilo zbog nepropisnog kretanja pješaka.
"Ostalih 57 saobraćajnih nezgoda se desilo zbog greške vozača", objasnili su oni.
Dodaju da su najčešće lokacije na kojima se dešavaju nezgode u kojima učestvuju pješaci ulice u gradu.
Nikola Ćopić, inženjer za bezbjednost saobraćaja, rekao je da se moglo očekivati da će se povećati broj saobraćajnih nezgoda, uzimajući u obzir da je sve veći broj registrovanih vozila u Banjaluci.
"Nažalost, svjedočimo i velikom broju onih nezgoda sa teško povrijeđenim, a nerijetko i poginulim licima. Posebno su problematične saobraćajne nezgode tipa vozilo - pješak, s obzirom na to da su uslovno bezbjedne brzine prilikom naleta vozila na ranjive učesnike u saobraćaju 30 km/h, dok su trenutna ograničenja brzina u gradu Banjaluci znatno veća", kazao je on.
Kao veliki problem on izdvaja i nezgode sa učešćem biciklista, s obzirom na to da se broj ovih učesnika u saobraćaju povećao u posljednjih nekoliko godina, ali se povećao i broj nezgoda sa njihovim učešćem, a sa posljedicama po lica.
"Problem je taj što postojeća zakonska regulativa ove učesnike tretira kao vozila, a pri učešću u saobraćaju 'niste dužni poznavati propise, te samim tim dovodite u opasnost sebe, ali i druge učesnike u saobraćaju", objasnio je Ćopić.
Konačno, kako kaže, mišljenja je i da se veliki broj saobraćajnih nezgoda događa na mjestima gdje ne postoji obilježen pješački prelaz, a da je veoma mali broj pješaka sankcionisan zbog prelaska gdje zakonom nije dozvoljeno, a oni koji su sankcionisani zbog ovog prekršaja, sankcionisani su minornim kaznama koje trenutno propisuje važeća regulativa, što po njegovom mišljenju neće uticati na promjenu njihovih stavova i ponašanja u pogledu bezbjednosti saobraćaja.