Large banner

Marinka ispričala svoje iskustvo iz Hrvatske: Naručila salatu pa se šokirala kad je stigao račun

07.08.2025

16:37

Komentari:
Маринка испричала своје искуство из Хрватске: Наручила салату па се шокирала кад је стигао рачун

Turistička sezona u Hrvatskoj često otvara prostor nezadovoljnim građanima i turistima da podijele svoja neprijatna iskustva, kako bi upozorili druge na šta da obrate pažnju. Tako se redakciji jednog portala obratila gospođa Marinka iz Muća, koja je poželjela da podijeli priču iz restorana - inspirisana nedavno objavljenim slučajem iz Grčke.

- Кад сам прочитала причу о додатном плаћању маслиновог уља на Паросу, одмах сам се сјетила свог искуства из Хрватске - било је идентично! - каже Маринка.

Уље као "посебан додатак" - и то у салати

- Прије неколико сезона љетовала сам с пријатељицама на Јадрану. Ушле смо у конобу, наручиле салату и очекивале лаган медитерански оброк. Међутим, кад је стигао рачун - додатно је наплаћено маслиново уље! Основни састојак салате третиран је као 'екстра додатак', и то по високој цијени - наводи она.

За пројекте из области здравства одобрено више од 393.000 евра

За пројекте из области здравства одобрено више од 393.000 евра

За Маринку, то није био проблем само у новцу, већ у односу према госту:

- Осјетила сам се као неко кога не дочекују с добродошлицом, већ као овца за шишање. Вољела бих да Хрватска опет почне да цијени госта као човјека, а не само као извор зараде.

Скривени трошкови и како да их избјегнете

Ако вам се догоди да вам на рачун додају ставку коју нисте наручили - као што је маслиново уље у већ припремљеној салати - најважније је да останете мирни, али одлучни. Љубазно питајте особље:

- Извините, ова ставка није била наведена у јеловнику - можете ли ми објаснити о чему се ради?

То често може да ријеши проблем без непријатности.

Практични савјети:

Пажљиво прочитајте јеловник. На дну често пише ситним словима: "Додаци се наплаћују посебно", "Хљеб и уље нису укључени у цијену јела", и слично.

Питајте конобара унапријед ако вам нешто није јасно, прије него што наручите.

Ако вам аутоматски донесу маслине, хљеб или аперитив, а ви то не желите, одмах реците:

- Хвала, то нисмо наручили - молим вас, немојте остављати.

Објављена прогноза: Ево каква зима нас чека

Објављена прогноза: Ево каква зима нас чека

Ако примијетите нешто што не би требало да се наплати, замолите да се та ставка уклони.

Фотографишите јеловник и рачун - то вам може помоћи ако одлучите да се жалите.

Оставите рецензију на Google-у, TripAdvisor-у, Facebook-у - то помаже и другим гостима, али и ресторанима да поправе услугу.

Пријавите неправилности

Ако сумњате на превару или непоштену праксу, случај можете пријавити туристичкој инспекцији или локалној туристичкој заједници. У Хрватској то можете учинити и преко сајта Министарства туризма (www.mint.hr).

Закључак

Најважније је да останете љубазни, али одлучни. Многи угоститељи рачунају на то да туристи неће реаговати због пар евра, али управо ти "мали вишкови" нарушавају искуство и углед дестинације. Само искрена и мирна комуникација може да помогне да се ствари промијене на боље - за све туристе, домаће и стране.

(Дневно)

Podijeli:

Large banner
Small banner
  • Najnovije

  • Najčitanije

Small banner

Trenutno na programu

13:55

Vremenska prognoza

vremenska prognoza

14:00

Keto kuhinjica

lajfstajl

14:15

Alo Alo S06 EP 04 (R, 12+)

serijski program

14:45

Divlje pčele EP86 (R)

serijski program

15:30

Krvavo cvijeće S02 EP 175 (12+)

serijski program

16:20

Vježbajte sa Lidijom

lajfstajl

16:30

Ko te šiša S01EP01 ( R)

serijski program

Small banner
Small banner