Ministar saobraćaja i veza Neđo Trninić rekao je da je na Komisiji za spoljne poslove Predstavničkog doma Parlementa BiH bilo blokirano 180 miliona evra sredstava za Republiku Srpsku za četiri veoma važna projekta.
"Riječ je o projektu Svjetske banke za podršku restruktuiranju `Željeznica Srpske` vrijednom 51,3 miliona evra, zatim završetku auto-puta Banjaluka-Prnjavor od 47 miliona evra, o projektu holandskog fonda `Orio` od tri miliona evra donatorskih sredstava, te izgradnji Koridora `Pet ce` od 70 miliona evra", naglasio je Trninić.
On je naglasio da su ova sredstva blokirana iz političkih razloga, te da Republika Srpska u ovom resoru ima konstantan problem sa nivoom BiH, iako se trudi da ima korektnu saradnju.
Trninić je podsjetio na ponašanje delegacije BiH koja je osporavala potpisivanje protokola u vezi sa izgradnjom auto-puteva u Srpskoj na Samitu "16 plus jedan" koji je proteklog vikenda održan u Sofiji.
"Mi na samit nismo otišli samoinicijativno nego na poziv kineske Ambasade u BiH, u dogovoru sa kineskim kompanijama koje su predložile da se protokoli u vezi s tim projektima potpišu u zvaničnom protokolu na samitu", rekao je Trninić novinarima u Banjaluci.
On je objasnio da se kineska strana izvinila predstavnicima Srpske po dolasku na samit jer, kako je naveo, delegacija BiH, koju su sačinjavali predsjedavajući Savjeta ministara BiH Denis Zvizdić i ministar spoljne trgovine i ekonomskih odnosa Mirko Šarović, nije saglasna da projekti iz Republike Srpske budu dio zvaničnog protokola.
"Koliko sam dobio informaciju od kineske strane, Zvizdić je uslovio da će napustiti samit ako projekti iz Srpske budu u zvaničnom protokolu", napomenuo je Trninić, dodajući da su protokoli zbog toga potpisani prije zvaničnog početka samita.
Trninić je naglasio da Republika Srpska ima i problem sa projektom izgradnje auto-puta Banjaluka-Mlinište za koji se godinama čeka pismo podrške sa nivoa BiH, iako je prethodno doveden u završnu fazu.
"Smatram da bi politika trebalo najmanje da se miješa u oblast infrastrukture i u nadležnosti Ministarstva saobraćaja i veza jer su to životni problemi za sve građane, prije svega Srpske, ali i BiH", dodao je Trninić.
On je naglasio da Republika Srpska podržava sve projekte koji se kandiduju u Federaciji BiH, te da Srpska ima jako dobru saradnju sa Ministarstvom transporta i komunikacija BiH.
"Prva strategija koja je usvojena na nivou BiH bila je upravo iz oblasti transporta i sada je šablon za sve ostale strategije", naveo je Trninić.
Trninić je u sklopu Samita "16 plus jedan" potpisao Protokol o okončanju pregovaračkog postupka u vezi sa izgradnjom auto-puta Banjaluka-Prijedor sa predstavnikom kineske Međunarodne kooperacije za ekonomsku i tehnološku saradnju pri Šandong haj-spid grupaciji.
Trninić i direktor Javnog preduzeća "Auto-putevi Republike Srpske" Dušan Topić potpisali su sa predstavnicima kineskih kompanija "Sinočem kapital" i "Kina orijent aset menadžment /internešnel/ holdings limited" Protokol o saradnji u vezi sa Projektom auto-puta Doboj-Vukosavlje i auto-puta Vukosavlje-Brčko, kao dijela mreže auto-puteva na teritoriji Republike Srpske.