Vlada Republike Srpske prihvatila je informaciju o prelasku sa analogne na digitalnu zemaljsku radio-difuziju u frekvencijskim opsezima 174-230 megaherca i 470-862 megaherca i zadužila Ministarstvo saobraćaja i veza da prati aktivnosti u vezi sa procesom digitalizacije u skladu sa usvojenim strateškim dokumentima, te da je redovno izvještava.
"S obzirom na to da je proces prelaska sa analognog na digitalno emitovanje u BiH u znatnom kašnjenju i zastoju u odnosu na zemlje okruženja, Vlada Republike Srpske kod Savjeta ministara insistira da se proces digitalizacije maksimalno ubrza i sprovodi u skladu sa usvojenom strategijom i projektima", saopšteno je iz Biroa Vlade Srpske za odnose s javnošću.
U saopštenju se ističe da je okončanje projekta digitalizacije signala od posebnog značaja za javne radio-televizijske servise u BiH, te da se uvođenjem digitalne televizije stvaraju uslovi za oslobađanje dijela frekventnog spektra koji je namijenjen za uvođenje četvrte generacije mobilne telefonije.
Vlada Republike Srpske upoznala se sa informacijom o sprovođenju kampanje "Jačanje medijske pismenosti kod djece u Republici Srpskoj".
"Cilj kampanje je jačanje svijesti kod djece školskog uzrasta o razumijevanju uloge medija i boljem shvatanju medijskih poruka, informacija, reklama i drugih sadržaja i zaštite djece od negativnih sadržaja poput nasilja, vrijeđanja, diskriminacije. Ciljne grupe kampanje su učenici viših razreda osnovnih škola, nastavnici i roditelji", dodaje se u saopštenju.
Kampanja se sprovodi u dvije faze - prva, koja je u toku, podrazumijeva istraživanje o stepenu poznavanja osnova medijske pismenosti kod učenika, nastavnika i roditelja, uključivanje učenika kroz nastavne procese i održavanje prezentacija i radionica.
"U drugoj fazi predviđena je izrada priručnika za učenike i nastavnike i distribucija svim školama u Republici Srpskoj, organizovanje okruglog stola, usvajanje Politike medijske pismenosti u Republici Srpskoj i usvajanje zakonske regulative", precizira se u saopštenju.
Vlada Republike Srpske zadužila je Ministarstvo saobraćaja i veza i Ministarstvo prosvjete i kulture Srpske da prate aktivnosti u vezi sa procesom sprovođenja kampanje i redovno je izvještavaju.