Nastavu istorije u Republici Srpskoj potrebno je dodatno unaprijediti i prevazići postojeće probleme, poput pokušaja falsifikovanja istorijske građe i izvora, poručeno je danas iz Banjaluke gdje se održava okrugli sto "Nastava istorije u Republici Srpskoj - stanje i perspektive".
Prije početka ovog okruglog stola, u organizaciji Akademije nauka i umjetnosti Republike Srpske /ANURS/, sekretar Odjeljenja društvenih nauka u ANURS-u Drago Branković ocijenio je da postoje problemi u organizovanju nastave istorije u Republici Srpskoj, te da je neophodno pronaći rješenja kako bi bili prevaziđeni.
"Ti problemi su određivanje ciljeva nastave istorije i njena pozicija u odnosu na istorijske izvore, kao što su pokušaji falsifikovanja istorijske građe i izvora, te tumačenja istorije na različite nenaučne načine", rekao je Branković novinarima.
Prema njegovim riječima, stanje nastave istorije u osnovnim i srednjim školama u Republici, kao i njena pozicija na univerzitetima, jedno je od aktuelnih društvenih i pedagoških pitanja.
"Želimo da u raspravi obuhvatimo sve segmente problema, počevši od ciljeva nastave istorije, preko njenog sadržaja do udžbenika i drugih relevantnih pitanja, te da ukažemo i na perspektive u ovoj oblasti", rekao je Branković.
Profesor metodike i nastave istorije na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Banjaluci Dragiša Vasić istakao je da je potrebno prepoznati probleme u sprovođenju nastave istorije u školama u Srpskoj, pronaći adekvatna rješenja i prilagoditi ih potrebama društva.
"Prva generacija vlastitih udžbenika Republike Srpske imala je dosta manjkavosti, dok je nova generacija udžbenika od 2007. godine unaprijeđena u svim elementima u naučnom, didaktičkom, likovnom i jezičkom segmentu, ali postoji prostor da se ta oblast unaprijedi", ocijenio je Vasić.