Zbog urušavanja nadstrešnice na Željezničkoj stanici u Novom Sadu u petak je poginulo 14 osoba, a teško povređeno još tri. Mediji su objavili da su dvije djevojčice teško povrijeđene preminule u bolnici.
Resorni ministar u Vladi Srbije Goran Vesić kaže da se istražuje zašto nadstrešnica nije bila predmet rekonstrukcije. Ispitaćemo ko je utvrdio da ona nije neophodna za rekonstrukciju, kaže Vesić.
Četrnaest osoba je stradalo, a tri je teško povređeno, kada se urušila nadstrešnica Železničke stanice u Novom Sadu.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić kaže da je u Novom Sadu došlo do teške tragedije i da istraga o tome zašto nadstrešnica nije rekonstruisana mora da se sprovede.
- Ovo što se dogodilo je predmet istrage, u toku je inspekcijiski nadzor kako se dogodilo da nadstrešnica padne. I utvrdiće se to zašto nadstrešnica nije bila deo plana rekonsturkcije i ko je utvrdio da ona nije neophodna za rekonstrukciju - navodi Vesić.
Ističe da su u projektu rekonstrukcije učestvovali Saobraćajni institut CIP, koji je uradio projekat, zatim Infrastruktura železnice Srbije koja je nadležna za stanicu i kineski partneri.
- Idejno rješenje je pušteno u maju 2020. godine, a idejni projekat je usvojen u avgustu iste godine. Sama građevinska dozvola je izdata u oktobru 2021. U tom procesu postoje oni koji procenjuju samu statiku i oni daju predloge koji prolaze stručnu reviziju. Neko je na osnovu toga donio odluku da ta nadstrešnica u konstruktivnom smislu ne bude predmet rekonstrukcije - naglašava resorni ministar.
Navodi i da nije bilo zamene postojeće konstrukcije.
- Da se tada detaljno rekonstruisala i nadstrešnica, ovo se ne bi dogodilo - kaže Vesić.
Vesić: Ispitaće se lanac odgovornosti
Resorni ministar ponavlja da će se utvrditi lanac odgovornosti za nesreću na Željezničkoj stanici u Novom Sadu.
- To će upravo istraga utvrditi. Ko je bio u lancu, donosio odluke, stavljao svoje pečate i potpise na takve odluke, imao obavezu da kontroliše i da li je to radio. Živote je izgubilo 14 ljudi i Više javno tužilaštvo ima punu podršku ministarstva da se sprovede istraga o tome kako nadstrešnica koja je izgrađena 1964. godine nije bila predmet rekonstrukcije - tvrdi Vesić.
Na pitanje ko je na vrhu lanca odgovornosti i nadležan je za cjelokupan sektor, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture ističe da ne može da pruži odgovor.
- Činjenica je, kada je završena gradnja i kada je stanica puštena u funkciju, predata je Infrastrukturi željeznice Srbije na dalje upravljanje. Kada je nadzorno tijelo utvrdilo da je stanica urađena u skladu sa projektom, predata je na upotrebu - smatra Vesić.
Kaže da je pitanje za struku zašto nadstrešnica nije obuhvaćena rekonstrukcijom.
- To je pitanje za one koji su radili statiku i projekat. Oni su angažovani od strane Infrastrukture železnice Srbije, a plaćeni su iz kredita koji je uzela Republike Srbije. Projektant odgovara svojim licencama i pečatom za ono što radi. Kada se utvrdi odgovornost, sasvim sigurno – ako se utvrdi da neko u samom lancu projektovanja nije uradio nešto što je trebalo da uradi – osim odgovornosti izgubiće i licencu - zaključuje ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Vladi srbije Goran Vesić za RTS.