Large banner

Drama u kokpitu sekund prije tragedije? Traži se uzrok avionske nesreće

06.01.2025

16:06

Komentari:
Драма у кокпиту секунд прије трагедије? Тражи се узрок авионске несреће

Prošlo je više od sedam dana od stravične avionske nesreće u Južnoj Koreji, u kojoj je život izgubilo 179 ljudi, a i dalje se traži uzrok zbog kojeg se avion na letu "7C2216", južnokorejske low-cost kompanije "Jeju Air", zakucao u zid na aerodromu.

Данас су јужнокорејске власти предале оштећену црну кутију америчким колегама у контроли саобраћаја. Док истрага о трагедији још траје, почео је да кружи снимак, на којем се наводно виде како су изгледали посљедњи драматични тренуци пилота у кокпиту, који су покушавали све да спријече несрећу. У једном од снимака, којег на мрежама дијеле као "Посљедњи тренуци пилота", наводно се види како један од двојице пилота у посљедњим секундама пружа руку ка контролама изнад своје главе, а онда авион при стравичној брзини удара у бетонски зид и распада се на комаде, док пожар гута летјелицу.

Нови детаљи смрти у авиону: Хитна помоћ била обавијештена прије слијетања

Нови детаљи смрти у авиону: Хитна помоћ била обавијештена прије слијетања

"До посљедње секунде, он је пружио руку ка конзоли. Мислим да је урадио најбоље што је умио", написао је аутор снимка.

Лист "The Korea Times" пише да је овај видио пробудио снажну емоцију гледалаца. Многи су изразили саосјећање због стравичног страха и очаја који је пилот сигурно осјећао, вјероватно свјестан да ће авион ударити у зид и да ће врло вјероватно сви погинути. Други су увјерени да је уложио сву храброст да покуша да умањи удар и тако све спаси.

"Савршено је тешко слетио на доњи дио авиона, да би се изненада нашао суочен са бетонским зидом. Замишљајући његове мисли у тим посљедњим тренуцима, сузе ми очи", написао је један корисник.

У истом авиону страдали људи јуче: Компанија обавијестила путнике о квару, они одбили да наставе

У истом авиону страдали људи јуче: Компанија обавијестила путнике о квару, они одбили да наставе

Други је рекао: "Гледајући зид како се приближава док авион наставља да клизи... страх и беспомоћност су сигурно били незамисливи"

Министарство за земљиште, инфраструктуру и транспорт Јужне Кореје саопштило је да - ако се оба мотора покваре - хидраулички системи могу да закажу, што потенцијално утиче на стајни трап.

"Међутим, у случају потпуног квара система, постоји ручна полуга која се може користити", рекао је званичник министарства.

Како су двије стјуардесе преживјеле стравичну авионску несрећу

Како су двије стјуардесе преживјеле стравичну авионску несрећу

Ваздухопловци су сумњали да су пилоти вјероватно прибјегли ручној контроли током пада авиона. Јеонг Јун-сик, професор летачких операција на универзитету Квандонг, објаснио је у интервјуу за ЦБС да такви сценарији захтијевају огроман физички напор.

"Ако оба мотора покваре и хидраулички системи не раде, пилот мора да се ослони на ручну контролу преко кабла. То захтијева знатну снагу, а могуће је да су капетан и први официр заједно радили на командама", рекао је Јеонг Јун-сик.

С нестрпљењем се ишчекује објављивање података са диктафона у пилотској кабини. Подаци су већ сачувани и сада се анализирају.

Подсјетимо, трагедија авиона "Jeju Air" на лету 7C-2216 представља једну од најтежих несрећа у историји авијације Јужне Кореје. Авион Боеинг 737-800, на редовној линији између Бангкока (БКК) и Муана (МWX) у Јужној Кореји, доживио је судар са птицама који је изазвао престанак рада једног мотора, а могуће и низ грешака пилотске посаде, ситуацију која је кулминирала катастрофалним исходом на аеродрому Муан 29. децембра 2024. године.

У једној од најужаснијих авионских несрећа погинули су сви путници, док су само два члана посаде успјела да преживе. Обоје преживјелих су чланови кабинског особља који су сједили у репу авиона када се срушио, преноси Телеграф.

Podijeli:

Large banner