Teretni brod koji nakon napada Huta stoji napušten u Adenskom zalivu, iza sebe ostavlja veliku naftnu mrlju što je dovelo do ekološke katastrofe za koju je Središnja komanda SAD-a u petak rekla da bi se mogla pogoršati.
Teretni brod Rubimar koji je plovio pod zastavom Belizea i kojim je upravljao Liban, prevozio je zapaljivo gnojivo. Oštećen je u nedjelju u raketnom napadu za koji su odgovornost preuzeli jemenski pobunjenici.
Posada je evakuisana u Džibuti nakon što je jedan projektil pogodio bok broda, nakon čega je voda ušla u strojarnicu, a krma popustila, rekao je operater broda Blu Flit Grup.
#British-registered cargo ship 'Rubymar' sunk by #houthis 'Anasrallah' of #Yemen, as they allowed the crew to be evacuated to #Djibouti#redsea#RUBYMAR
— Ali Yehya علي أحمد يحيى (@Ali_Yehya1981) February 20, 2024
فيديو إغراق السفينة البريطانية روبيماري في #البحر_الأحمر، بعد استهدافها من قبل انصار الله الحوثيين #اليمن pic.twitter.com/Jv3ZzQlU7u
Drugi projektil pogodio je palubu broda, ali nije uzrokovao neku veću štetu, rekao je za AFP izvršni direktor Blu Flit Grup, ROj Kouri.
CЕNTCOM je rekao da je brod usidren, ali u njega polako prodire voda. Iza sebe je ostavio naftnu mrlju dugu oko 30 kilometara.
"M/B Rubimar je u trenutku napada prevozio više od 41.000 tona gnojiva, koje se moglo istresti u Crveno more i pogoršati ovu ekološku katastrofu‘, stoji u objavi na Tviteru.
No one talks about the environmental damage caused by the Houthis attack on Rubymar, a Belizean-flagged cargo ship.
— Voice from the East (@easternvoices) February 24, 2024
leaving a huge oil slick of over 30km in the Gulf of Aden.
The ship is carrying 41,000 tons of fertiliser, which If spilled into the sea,be a fatal nature disaster. pic.twitter.com/5PAz9ZR6yP
Napad na brod Rubimar pričinio je dosad najveću štetu nanesenu nekom komercijalnom brodu otkako su Huti počeli napadati brodove. Grupa je takođe ispalila balističke projektile i dronove na grad Еilat na jugu Izraela.
Napadi Huta podstakli su neke brodarske kompanije da obiđu južnu Afriku kako bi izbegli prolaz kroz Crveno more, kroz koji inače prolazi oko 12 odsto ukupne globalne pomorske trgovine.
(Jutarnji)