Kineski državni mediji javljaju da je dirižabl koji je razvila domaća Avio-industrijska korporacija (AIC) uspješno okončao prvi probni let sa putnicima.
"AS700 Sjangjun" je naziv prvog komercijalnog cepelina proizvedenog u Kini, koji je tokom probnog leta bezbjedno prevalio oko 180 kilometara na relaciji između dva manja lokalna aerodroma u provinciji Hubei.
Korporacija Aviation Industry Corporation of China (AIC) posjeduje Institut za posebne letjelice, koji je odigrao vodeću ulogu u konstruisanju i usavršavanju te letjelice.
"AS700", kojim upravlja jedan pilot, je predviđen da nosi najviše deset ljudi. Maksimalni dolet mu je 700 kilometara i razvija brzine do 100 kilometara na čas.
Očekuju se dalji testovi na dužim relacijama, nakon čega će početi masovnija proizvodnja i uvođenje u komercijalnu upotrebu.
Primjenu će naći prevashodno u turizmu, za razgledanje pejzaža, i reklamiranju, ali bi u budućnosti mogao biti korišćen i kao zamjena za propelerske avione na kraćim relacijama.
Njegovi konstruktori tvrde da bi čak mogao da odigra ulogu i u spasavanju.
Cepelin ili dirižabl je letjelica koja je prvi put konstruisana na samom početku 20. vijeka. Mada su u nju polagane velike nade i kada je u pitanju civilno i ratno vazduhoplovstvo (prekookeanski letovi, odnosno, izviđanje i bombardovanje), do početka Drugog svjetskog rata na margine vazdušnog saobraćaja su je potisnuli pouzdaniji i bezbjedniji avioni.
Kada je u pitanju turizam, međutim, dirižabl ima određene prednosti, kao što je lagan let na malim visinama koji omogućava duže razgledanje, uz udobnost kakva ne postoji u balonima.