Turska javnost odbrojava dane do otvaranja mosta "Čanakale 1915", pošto su završni radovi i asfaltiranje sada gotovi.
Impozantan most, koji preko moreuza Dardaneli spaja Evropu i Aziju, trebalo bi da bude pušten u saobraćaj 26. februara, prije zvanične svečane ceremonije otvaranja 18. marta, na dan 107. godišnjice bitke na turskom poluostrvu Galipolje u Prvom svjetskom ratu.
Most će skratiti vrijeme putovanja između Azije i Evrope na samo šest minuta, piše list Dejli sabah i dodaje da putovanje trajektom između evropske i anadolijske (azijske) strane Dardanela traje otprilike 30 minuta, te da se prevoz trajektom ponekad otkazuje zbog olujnog vremena, a pri tome se tokom sezone godišnjih odmora satima čeka u redu na ukrcavanje.
Most "Čanakale 1915" biće najduži viseći most na svijetu, ukupne dužine 4.608 metara, sa rasponom između nosećih stubova od 2.023 metra, što je dužina koja simboliše 2023. godinu u kojoj se obilježava 100. godišnjica od osnivanja Republike Turske, koju je utemeljio "otac nacije" Kemal Ataturk.
Piloni, oblikovani kao artiljerijske granate u čast Galipoljske bitke, visoki su 318 metara i obojeni crveno-bijelo, odnosno u bojama turske zastave.
Izgradnja je počela u martu 2018. i projekat je koštao ukupno 3,1 milijardu evra, 100 miliona evra više od plana, zbog uticaja pandemije i rasta cijena materijala.
Procjenjuje se da će završetak ovog projekta smanjiti trajektni saobraćaj, posebno tokom ljetnjih mjeseci i državnih praznika, i postati alternativna ruta za prevoz od Istanbula i Trakije do regiona Marmara i Egejskog mora.
Pored smanjenja vremena putovanja, projekat će obezbjediti integraciju luka u regionima Mramornog i Egejskog mora u sve transportne sisteme.
Ovaj megaprojekat, koji je realizovao konzorcijum južnokorejskih i turskih kompanija, biće četvrti most u Turskoj i peta saobraćajnica koja povezuje Aziju i Evropu, poslije Mosta mučenika 15. jul, mosta Fatih Sultan Mehmet, mosta Javuz Sultan Selim, te Željezničkog tunela Marmaraj i Evroazijskog tunela, navodi Dejli sabah.