Rusija se suočava sa ozbiljnim poteškoćama u ispunjavanju svojih ciljeva proizvodnje civilnih aviona zbog ograničenja nametnutih međunarodnim sankcijama.
Uprkos tome što je postavila cilj proizvodnje 1.000 putničkih aviona do 2030. godine, do kraja 2024. godine zemlja još uvek nije isporučila nijedan komercijalni avion, izuzev nekih Suhoj Superjets kompletiranih sa dijelovima uskladištenim prije sankcija.
Zemlja je odlučila da smanji proizvodnju avionskih motora, ključnih dijelova za proizvodnju novih aviona, prenosi Avio Pres.
U početku je planirano da se proizvedu 24 motora za Yakovlev MC-21, konkurent Boing 737, ali je taj cilj smanjen na samo 7 jedinica. Ovo smanjenje proizvodnje je zbog činjenice da motori, posebno Aviadvigatel PD-8, još nisu spremni i morali su da budu revidirani nakon što su se pojavili problemi tokom testiranja.
Podsjetimo, Rusija, odnosno njeno rukovodstvo, je imala ambiciozne planove o proizvodnji aviona u prethodne tri godine, ali oni su ostvareni u cijelih 6 odsto.
Naime, plan proizvodnje je bio da se 2022. godine proizvede 14 putničkih aviona, 25 aviona 2023. i 69 aviona 2024. godine, ali je na kraju proizvedeno svega sedam.
Ruska industrija je 2019. godine izgradila 12 aviona, 12 2020. i 13 2021. godine.
(b92)