Debakl na trci električnih formula, pola ih nije stiglo do cilja

  • 29.04.2021. 09:02

Serija trka Formule E, dakle bolida koji voze samo na struju i baterije, a voze u debeloj sijeni "pravih" F1 bolida doživjela je veliki debakl, jer pola ih nije došlo do cilja.

Šta reći na činjenicu kako na prvoj trci Formule E na tradicionalnoj stazi po kojoj voze i "normalne" Formule, trka je završila odustajanjem 12 od 24 bolida koji su nastupili. Razlog, nedostatak energije, odnosno struje. Rekli bismo očekivano.

Recite što želite o Formuli E, ali dio upravljanja energijom svake utrke pruža poseban oblik strategije koji nigdje drugdje ne vidite. Svaki vozač ima određenu količinu energije u bateriji koju može koristiti. Upotrijebite previše, pa ćete možda ostati pored staze ili diskvalifikovani. I upravo se to dogodilo tokom prve trke Formule E na pravoj stazi u Valensiji. Ali, tu je i čudan i osporavan detalj – kad izađe sigurnosni automobil, FIA automatski oduzima unaprijed zadanu količinu energije iz svake baterije tako da niko ne završi s viškom energije.

A bila su četiri sigurnosna automobila tokom ove trke, te svaka i mala pogreška može rezultirati katastrofalnim završetkom trke za neke timove koje nisu pravilno izračunale svoju strategiju raspoložive energije. Barem se tako pravdaju timovi čiji su bolidi prije kraja trke ostali bez energije, struje. Pri tom Mercedes koji je uspio završiti prvi i treći se ne žali i očito je dobro proračunao raspoloživu energiju

Tako je samo 12 od 24 bolida završilo trku, a svi ostali su diskvalifikovani. Od početka održavanja Formula E se vozila samo ma kružnim stazama po ulicama gradova, a ovo je njena prva trka na pravoj takmičarskoj stazi. Velika nagrada u Valenciji trebala je pokazati u kakvom su stanju bolidi Formule E. Gradsku trku zamijenila je prava staza te se moglo vidjeti što trenutačno bolidi Formule E mogu i na kraju je ispalo kako je cijela stvar pomalo farsa.

Do sada se nakon završetka trka Formule E dugo čekalo na konačan rezultat, zbog puno udaraca u ogradu na gradskim ulicama. Tako se konačni redoslijed svake trke saznao dugo nakon trke zbog kazna nakon događaja ili tokom događaja zbog glupih nesreća.

To se ponovilo i u Valensiji, ali koja je garnirana nedostanom količinom energije zbog koje je pola bolida odustalo, odnosno nije došlo do kraja trke. Možda da razmisle o dodatnoj opremi - hamper struje s dugačkim produžnim električnim kablom.

Тагови: