Njemački proizvođač automobila BMW očekuje da će više nego udvostručiti dobit u 2021.u odnosu na prošlu godinu, tokom koje je harao korona virus, a sa tim se slažu i rejting agencije kojima se sviđaju planovi kompanije u vezi s proizvodnjom električnih vozila.
BMW je saopštio danas da je zabilježio rast prodaje automobila i sportskih terenskih vozila, uključujući i brendove Mini i Rols-Rojs, za 33,5 posto u prvom kvartalu 2021. na 636.606 jedinica, pri čemu se prodaja elektrificiranih modela više nego udvostručila, prenosi Forbs.
„S ovim smo na putu da isporučimo više od 100.000 potpuno elektrificiranih vozila ove godine“, navodi se u saopštenju kompanije.
Akcije BMW-a su nakon ove objave blago porasle na 88,86 evra, nastavljajući uspon sa januarskog najnižeg nivoa od oko 68 evra.
Prošlog mjeseca, BMW je izvjestio da je u 2020. zabilježio pad dobiti prije oporezivanja od 27 procenata, na 5,2 milijarde evra (6,2 milijarde dolara), pri čemu je profitna marža pala na 2,7 posto. Iz kompanije očekuju da će se profitna maržu u tekućoj godini više nego udvostručiti, i da će biti u rasponu između 6,0 i 8,0 procenata.
Takođe predviđaju da će do 2030. najmanje jednu u njihovoj ukupnoj prodaji činiti električna vozila. Potpuno električni modeli uključuju i4 sedan, čija se promocija očekuje uskoro, i iX SUV koji treba da bude lansiran do kraja godine, a koji će se pridružiti modelima gradskog automobila i3 i SUV iX3. Ogranak BMW-a, Mini, takođe ima električu verziju.
Agencija Mudis Investors Servis je prošlog mjeseca poboljšala izglede BMV-a na „stabilne“ sa „negativnih“, procenjujuću da će rast globalne prodaje automobila i terenaca iznositi 7,0 odsto ove i 6,0 posto 2022. godine, uprkos kratkoročnim problemima u prvoj polovini 2021. zbog spore vakcinacije protiv kovida i nestašice poluprovodnika. Rejting agencija je takođe procijenila da će profitna marža skočiti na 7,0 procenata, dodaje Forbs.