Кларна, компанија која нуди услугу “купи сада, плати касније”, каже да њихов четбот који користи вјештачку интелигенцију одради двије трећине упита корисничкој служби.
Из копаније, која омогућава купцима који купују преко интернета да купе производе на одложено плаћање, додају да четбот тиме може одрадити посао 700 агената с пуним радним временом.
Шведски финтек, који има 150 милиона корисника широм свијета, сарађивала је с ОпенАИ-јем, компанијом која стоји иза четбота ЧетГПТ, како би израдила АИ помоћника за разговоре с корисничком службом у апликацији. У првих мјесец дана четбот је одрадио 2,3 милиона разговора, а Кларна процјењује да ће им ове године повећати профит за 40 милиона долара.
Себастиан Сиемиатковски, суоснивач и извршни директор Кларне каже да је пробој на подручју вјештачке интелигенције омогућио “врхунска искуства за наше клијенте по бољим цијенама, занимљивије изазове за наше запослене и боље поврате за наше инвеститоре”.
– Невјероватно смо узбуђени због овог лансирања, али оно такође наглашава дубоки утичај који ће АИ имати на друштво – додаје Сиемиатковски.
Купци тренутно и даље могу одабрати да разговарају с правом особом, а Кларна увјерава да ефикасност њиховог четбота неће довести до отпуштања унутар комапније. Истичу да су прошле године прошили своје партнерство с спољним компанијама које обрађују корисничке упите.
Раст популарности вјештачке интелигенције изазвао је забринутост око потенцијалног утицаја који би она могла имати на радна мјеста, пише лондонски Тајмс. У септембру прошле године извршни директор британске телекомуникацијске компаније БТ најавио је да ће се укинути око 10.000 радних места јер група све више уводи аутоматизацију и дигитализацију из нових технологија.
Кларна каже да четбот парира људским агентима по питању задовољства корисника, а да упите рјешава много брже. Типични захтјев рјешава за мање од двије минуте, док људском агенту у просјеку треба 11 минута. Четбот је истовремено прецизнији, што је узроковало пад поновних упита за 25 одсто.
Четбот може ријешити упите о поврату новца, враћању производа, разне проблеме с плаћањима, спорове и нетачности у рачуну. Доступан је у 23 земље, а говори 35 различитих језика, пише Телеграм.