Од 18. фебруара почела је са примјеном Уредба Европског парламента и Савјета ЕУ о батеријама.
Уређен је цијели животни циклус свих батерија стављених на тржиште ЕУ у један правни инструмент - од рударења сировина до дизајна, производње, стављања на тржиште, употребе, и на крају поступања са отпадом.
Уредба се примјењује на све категорије батерија, без обзира на њихов облик, масу, дизајн, састав материјала, хемијска својства, употребу или намјену, а ријеч је о правилима везаним за ограничења за материје у батеријама, одрживости, ефинасности, трајности и безбједности.
Уредба прописује обавезне информације о батеријама за крајње кориснике и привредне субјекте, узимајући у обзир карбонски отисак израде батерија, етичку набавку сировина и сигурност набавке, како би се олакшала поновна употреба, пренамјена и рециклирање батерија.
Такође, прописује се успостава регистра произвођача за праћење усклађености са захтјевима у погледу управљања отпадним батеријама, као и минимални захтјеви за проширену одговорност произвођача, сакупљање и обраду отпадних батерија.
Истиче се да се Уредбом утврђују и захтјеви за "зелену јавну набавку" батерија или производа у које су батерије уграђене.
За батерије за електрична возила, пуњиве индустријске батерије са капацитетом већим од 2 кWх и батерије за лака превозна средства, Уредба прописује обавезу састављања декларације о карбонском отиску за сваки модел батерије по погону.
Прописане су и обавезе у погледу циљева скупљања за државе чланице ЕУ, као и у вези са ефикасношћу рециклирања и употребе материјала за субјекте за рециклирање.
Почевши од 18. фебруара 2027. године, свака батерија за лака превозна средства, индустријска батерија са капацитетом већим од 2 кWх и батерија за електрично возило мора да има "пасош", у ком ће бити све информације о моделу батерије.