Фејсбук већ годинама мучи исти проблем – његови корисници су све старији, а млађим генерацијама једноставно није довољно занимљив. Упркос свим промјенама које су из Мете протеклих година увели на Фејсбук, чини се да још нису пронашли ону побједничку формулу која ће их поново лансирати на трон најпопуларније друштевене мреже међу младима.
Али, то их не спречава да покушавају. У тек објављеној “визији будућности Фејсбука”, осврнули су се на протеклих 20 година те друштвене мреже и најавили како виде њену будућност у сљедећих 20 година.
“Док размишљамо о сљедећих 20 година, фокусирани смо на двије велике ствари: изградњу сљедеће генерације друштвених медија за младе и ослањање на нове могућности производа које омогућује АИ”, стоји на службеном блогу.
Истичу како је Фејсбук и даље “мрежа за све”, али су направили “значајне промјене” водећи се потребама и жељама млађих генерација.
“Надоградили смо наше технологије рангирања Рилс и Фид како бисмо учинковитије давали препоруке. Изумили смо нову архитектуру модела – која може врло учинковито учити из великих скупова података – и довела је до значајних побољшања у нашем пилоту с Фејсбук Рилсима. Током сљедеће године или тако нешто, ова напредна технологија препорука покретаће више производа, укључујући наш цијели видео екосистем и наше препоруке Фееда. До краја 2026. наш је циљ имати најбољу свјетску технологију препоруке. Осим тога, такође градимо једну од најбољих свјетских колекција отворених модела, алата и ресурса за генеративни АИ с Мета Ламом. Генеративе АИ ствара још више прилика за друштвена открића на Фејсбуку помажући вам да дубље истражите ствари које пронађете. Рецимо да сте на Фејсбуку наишли на рецепт за колач од сира од јагода. Кликом на тастер можете питати Мета АИ како направити верзију без млијечних производа и одмах ћете добити одговор”, стоји на блогу.
Нагласак су ставили и на видео садржај.
“Направили смо и побољшања у видеоискуству на Фејсбуку, укључујући ажурирани видео плејер преко цијелог заслона и клизач за прескакање у дужим видеозаписима. Овај плејер сада се појављује глобално. Додали (смо) могућност брзог слања видеозаписа особама до којих вам је стало, било на Фејсбуку или путем друге платформе попут Воцапа”, додају.
Али, како би имали довољно видео садржаја, у Фејсбуку су схватили да морају и видео креаторе некако подстаћи да га стварају. Тако су представили “Професионални начин рада” који је дизајниран за оне који желе објављивати свој садржај јавно и тако повећати број пратилаца.
“Такође смо развили наш модел исплате како бисмо плаћали креаторима на темељу успјешности њиховог садржаја на Фацебооку, поједностављујући начин на који креатори зарађују и проширујући могућности уновчавања на све формате – фотографије, видеозаписе и текст”, истичу.
(Zemo)