Многи стручњаци назвали су потез Гугла "неодговорном промјеном" и очигледно је дошло само до замјене методе прикупљања података.
Током протекле године, велику пажњу изазвала је одлука Гугла о коришћењу колачића за праћење. Гуглово пословање је генерално под сталним критикама због примјене различитих метода прикупљања корисничких података, а колачићи за праћење били су тачка у којој су многи корисници преломили и изразили незадовољство.
Под притиском, Гугл је одустао од коришћења колачића и дефинитивно их укида, али сада уводи нешто још горе – почиње са праћењем свих уређаја које користите, пише ПцЦхип.
Корак напријед, два уназад
Корисници Гугл Хрома поздравили су вијест да Гугл укида колачиће за праћење. Тако ће добити искуство слично оном на Епловим уређајима, гдје могу да бирају између опције којом се праћење допушта и оне којом се забрањује.
Ово звучи одлично, и коначно се корисницима пружа могућност избора у вези са овако важним питањем на Хрому. Међутим, истовремено је услиједило непријатно изненађење када су објављене нове Гуглове најаве о правцу у којем сада иде њихова политика приватности.
Повратак на фингерпринтинг
За оне који нису упознати са термином, фингерпринтинг је метода путем које се прикупљају информације о уређајима корисника, а затим их веб прегледач комбинује како би се створио јединствен профил корисника. Иако примарна намјена прикупљања података није нужно везана за приказивање огласа, ови подаци могу се користити за креирање циљаних реклама заснованих на корисничким информацијама.
Ово је кључни дио нове Гуглове политике јер се од 16. фебруара фингерпринтинг проширује на све ваше уређаје – рачунаре, телефоне, таблете, паметне телевизоре, па чак и гејминг конзоле. Другим ријечима, пратиће се сви уређаји који могу пружити податке о вашим активностима.
Какви се подаци комбинују?
Ево примјера података којима ће Гугл манипулисати.
Величина екрана који корисник користи на свом уређају и подешавања језика можда не дјелују као битни подаци, али када се укрсте са временском зоном и ИП адресом, добија се значајан пакет информација који може много тога открити о кориснику и услугама које користи на интернету.
Ово је класичан примјер фингерпринтинга, методе коју је Гугл раније означавао као непожељну, али времена се мијењају – сада она постаје легитимна и дозвољена, пружајући податке о свим уређајима корисника.
Закључак је јасан – Гуглу и цјелокупној маркетиншкој индустрији ваши подаци су и даље неопходни, и то се вјероватно више никада неће промијенити.
Многи стручњаци оцијенили су овај Гуглов потез као „неодговорну промјену“, јер је очигледно да се само промијенила метода прикупљања података након што су колачићи сада регулисани..