Јутјуб је недавно прославио 20 година од постављања првог видеа на платформу, а сада се одлучио на радикалан потез - промјену дизајна видео плејера који је остао готово непромијењен читаву деценију.
Милиони корисника широм свијета већ су навикли на постојећи распоред дугмића и функција, што чини ову промјену изузетно ризичном за Гуглову видео платформу.
Према извјештајима са друштвених мрежа, нови интерфејс се већ појављује код одређеног броја корисника, што указује на постепено увођење ове значајне промјене. Многи корисници наводе да им се нови дизајн појавио на једном налогу, док на другом и даље виде стари интерфејс, што је типичан начин на који Јутјуб тестира велике промјене прије потпуног представљања.
Корисник са Редит платформе под именом НоСпХиел први је подијелио снимак екрана који приказује нови изглед Јутјуб плејера, а промјена је видљива на први поглед.
Шта се све мијења у новом Јутјуб плејеру и зашто корисници негодују?
Нови дизајн доноси значајне визуелне промјене којима је циљ модернизација платформе. Главни елементи попут дугмета за репродукцију и паузирање сада су смијештени у засебне "пилуле" или капсуле, што им даје истакнутији изглед. Дугме за сљедећи видео такође добија своју капсулу, као и временска линија и поглавља видеа.
Оно што је изазвало посебно негодовање је премијештање контроле за јачину звука на супротну страну, гдје сада дијели простор са осталим функцијама. Многи корисници се жале да више не могу да подешавају јачину звука једноставним преласком миша преко клизача или коришћењем тастера горе/доле, што би представљало значајно назадовање у функционалности ако се испостави тачним.
Нови видео плејер такође замјењује црни градијент на доњем рубу видеа са непрозирним дугмадима, што побољшава читљивост и пружа чистији поглед на цио видео садржај.
Будућност Јутјуб корисничког искуства у знаку нових промјена
Иако је одређени број корисника позитивно реаговао на нови дизајн, већина коментара на друштвеним мрежама је негативна. Дугогодишњи корисници често тешко прихватају промјене интерфејса на платформама које свакодневно користе, јер то ремети њихове устаљене навике.
Ова промјена долази у тренутку када Јутјуб слави двије деценије постојања, а први видео под називом "Ме ат тхе зоо" управо је напунио 20 година. Компанија очигледно сматра да је вријеме за освјежавање корисничког искуства, али питање је колико ће корисницима требати да се навикну на нови распоред контрола, преноси Телеграф.