Компанија Касперски објавила је данас свој годишњи извјештај о популарним дјечијим интересовањима на интернету и, када је ријеч о апликацијама, испоставило се да дјеца највише користе Јутјуб са чак 28 одсто укупног времена проведеног за екраном, саопштила је компанија.
Како се наводи, слиједе ТикТок са 14,7 одсто и Воцап (WhatsApp) и 14,6 одсто, док се Инстаграм нашао на четвртом мјесту са 9 одсто удјела.
Поменута компанија напомиње да је то иустраживање урадила како би помогла родитељима да боље упознају навике својих малишана док су на интернету и понудила им дигитална рјешења која им омогућују да дјецу заштите од потенцијалних негативних искустава.
Најновија анализа темељи се на анонимним подацима, претраживачким упитима, најпопуларнијим Андроид и Виндоус апликацијама, које су добровољно доставили корисници алата "Kaspersky Safe Kids".
Ове године анализирани су подаци за мобилне (Андроид) и десктоп платформе (Windows).
Експерти из компаније Касперски су се потрудили да објасне најновије трендове из онлајн свијета како би помогли родитељима. Када је ријеч о блогерима, чији је садржај углавном посвећен гејмингу, доминирају претраге на Јутјуб платформи, а ова категорија се углавном састоји од стримера и оних који раде рецензије.
Најпопуларнији гејминг инфлуенсери у свијету су "SSundee", "Aphmay", "KreekCraft".
На Јутјуб платформи у претходној години дјеца су највише претраживала мим "Гегагедигедагедаго", који је био веома популаран, посебно међу најмлађом популацијом.
Најтраженији музички жанрови међу дјецом били су "Phonk" и "Nightcore", а најопопуларнији увјетниици Оливија Родриго и Тејлор Свифт.
Међу филмовима издваја се трећи наставак серије Рокдог, који прати даље авантуре Бодија, тибетанског мастифа, а посебно ишчекиван био је Кунг Фу Панда 4, објављен у марту 2024. године.
Најпопуларније игрице и даље су "Fortnite", "Minecraft", "Brawl Stars", "Roblox", "Gensxin Impact".