У настојању да прошири своје пословање везано за "Xbox", Мајкрософт разматра значајне промјене у својој стратегији дистрибуције игара. Према изворима упознатим са плановима компаније, неколико ексклузивних "Xbox" игара могло би ускоро да се појави на конзолама које су традиционално конкуренција, као што су Плејстејшн 5 и Нинтендо Свич.
Игре као што су Хи-Фи Русх и Пентимент биће прве које ће се лансирати на конкурентским конзолама, док се очекује да ће се "Sea of Thieves", заједно са осталим насловима првих страна, придружити овом тренду касније током године. Овај потез представља значајан одмак од досадашње праксе и наговештава Мицрософтову жељу да своје игре учини доступним ширем кругу играча.
Поред тога, компанија је “претекла” Виндовс по приходима у својој цјелокупној гејминг дивизији, захваљујући аквизицији "Activision Blizzard-a" . Међутим, успоравање раста претплата на "XBbox Game Pass" и одлагање кључних ексклузивних наслова, као што су "Starfield" и "Redfall", изазвало је забринутост и навело Мајкрософт на разматрање нових стратегија за раст.
У мају 2022. године, Мицрософт је имао амбициозан циљ да до 2030. године достигне 100 милиона претплатника на "XBbox Game Pass" . Међутим, упркос расту претплатника са 18 милиона у 2021. на 25 милиона, раст услуге је почео да стагнира, делимично због недостатка нових ексклузивних игара.
За Мајкрософт, фокусирање на "PC Game Pass" и истраживање нових могућности за приход од игара, посебно на мобилним платформама, постало је кључно. Укључивање игара на више платформи могло би бити од виталног значаја за остваривање ових циљева, иако то са собом носи одређене ризике.
Осим тога, постоје спекулације о Мајкрософтовим плановима за будући хардвер, укључујући потенцијалну "Xbox" ручну конзолу. Ови планови указују на то да Мајкрософт, упркос отварању својих игара за конкурентске платформе, не планира да се повуче из хардверског сегмента играчке индустрије.
Промена стратегије Мицрософта у погледу "Xbоx" игара на више платформи отвара нова питања о будућности "Xbоx" конзола. Ако игре буду доступне на различитим платформама, укључујући PC, облак, Нинтендо Свич и ПС5, поставља се питање шта ће мотивисати играче да изаберу "Xbоx". Одговор на ово питање могао би бити кључан за Мајкрософтову стратегију у будућности,