У сусрет све већим европским регулативама о заштити корисничких података, компанија Мета ће понудити претплатнички сервис без реклама за кориснике у Европи. Цијена претплате варира у зависности од платформе.
Компанија Мета је најавила нову опцију претплате која омогућава корисницима у Европи приступ Фејсбуку и Инстаграму без реклама.
Претплатнички сервис ће бити доступан од новембра, по цијени од 9,99 евра мјесечно за приступ путем weba и 12,99 евра мјесечно за приступ на Андроид и иОС уређајима. Ова опција ће бити доступна свима у Европској унији, Европском економском простору и Швајцарској.
Као разлог за овакву одлуку, компанија је истакла све ригорозније регулативе у Европи које се тичу прикупљања и коришћења корисничких података. У блогу објављеном у понедјељак, Мета је цитирала одлуку Суда правде Европске уније из јула, која предлаже да компаније треба да размотре опције алтернативних сервиса "ако је то потребно, за одговарајућу надокнаду".
Мета је такође најавила да ће и даље пружати услуге подржане рекламама на овим тржиштима без додатних трошкова за кориснике који не желе да се претплате на нови сервис.
Овај потез је још један у низу прилагођавања великих технолошких компанија европским законима о заштити података и приватности. Иако су многи корисници већ изражавали интересовање за верзије друштвених мрежа без реклама, остаје да се види како ће се овај модел претплате уклопити у ширу стратегију компаније и да ли ће утицати на друге тржишне сегменте.