Sve veći broj pripadnika generacije Z brine o vremenu provedenom pred ekranima, pri čemu im pomažu telefoni koji ne dolaze s pristupom modernim društvenim mrežama.
"Glupi telefoni", bez naprednog softvera i pristupa društvenim mrežama, sve su popularniji kod mladih Amerikanaca, piše CNBC.
Kompanije kao što je HMD Global, vlasnik brenda Nokia, nastavljaju da prodaju milione mobilnih uređaja sličnih onima koje smo koristili tokom ranih 2000. godina, uključujući "starinske" dizajne poput preklopnih uređaja ili onih s ekranom na izvlačenje – koji u sebi imaju poneku novu funkciju poput GPS-a ili internet hotspota.
"Vjerujem da dio gen Z populacije jednostavno više nema živaca za velike ekrane" rekao je Hoze Brion, influenser za "glupe telefone" i moderator subredita "r/dumbphones". "Oni rješenje narušenog mentalnog zdravlja pronalaze u takvim rezovima".
HMD Global je u SAD-u tokom 2022. prodao desetine hiljada preklopnih telefona, dok je na globalnom nivou taj broj pao. Tokom iste godine je skoro 80 odsto prodanih telefona ove vrste završilo na bliskoistočnom tržištu, Africi i Indiji, piše Counterpoint Research.
Tržište "glupih" telefona u SAD-u relativno je malo, ali narednih godina bi moglo da bilježi postepen rast od pet procenata godišnje. Na čelu trenda nalaze se firme kao što su Punkt i Light, koje prodaju uređaje namijenjene onima koji žele da provode manje vremena na telefonima i društvenim mrežama.