Digitalni posmrtni ostaci

Šta se desi sa onlajn nalozima nakon što umremo?

  • 17.02.2020. 17:26

Šta se događa sa otvorenim stranicama na društvenim mrežama osobe koja je preminula – potrebno je spriječiti zloupotrebu objava podataka takvog lica i zatvoriti profile, smatraju internet stručnjaci.

Na godišnjem okupljanju Američkog udruženja za napredak u nauci pokrenuto je ovo pitanje, a Fahim Husein, stručnjak za tehnološku politiku sa Univerziteta u Arizoni, upozorava da su “digitalni posmrtni ostaci” često previđaju kao problem.

Kompanije koje stoje iza popularnih društvenih mreža imaju procedure za komemoraciju ili brisanje korisničkog naloga preminule osobe.

Ali, umrli korisnici možda nisu unaprijed definisali svoje namjere o tome šta žele da se dogode sa profilima nakon njihove smrti, a legalne procedure variraju od države do države.

U nekim dijelovima SAD, poput savezne države Vašington, vlasti odluku i odgovornost za te podatke daju povjerenicima umjesto prijateljima ili bližoj rodbini.

Ponekad se na potvrdu za takvog povjerenika čeka i do 60 dana nakon smrti korisnika.
Husein smatra da takav sistem ostavlja i previše prostora za posmrtne manipulacije.

Na primjer, neko s pristupom korisničkom nalogu ili mejlu pokojnika to može da iskoristi za vlastitu korist.

Odnosno da iskoristi pokojnikovu onlajn prisutnost i njegovu smrt za vlastite potrebe.

– Zamislite da neko koristi vaš nalog na društvenim mrežama kako bi se aktivno pretvarao kao da ste živi, te tako počeo da prikuplja podatke – upozoravaju stručnjaci.

Tako lažiran profil možda bi mogao da ima nove ponude za posao i slične stvari. Mnoge stvari ne zahtijevaju fizičku prisutnost za obavljanje onlajn poslova.

– Ukratko, moglo bi se dogoditi da lažni `ja` tako živim srećno na vjeki vjekov -zaključuje Husein, a prenosi portal Gik vajer.

Тагови:
  • 16:30 Вијести у 16:30

    Преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета.

  • 16:50 Центар дана

    Волите поподне? Важно вам је да након напорног дана одахнете уз актуелне теме, забаву и савим нове и необичне приче из цијелог свијета? Уживате у програму који окупља интересантне госте и регионалне звијезде?

  • 18:20 Црна Гуја

    Црна Гуја је хумористична серија у четири сезоне и више засебних епизода говори о животу Едмунда Црне Гује.

  • 18:55 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:00 АТВ Вијести

    Центална информативна емисија АТВ-а у којој доносимо преглед најважнијих информација и догађаја из земље, региона и свијета тачно у 19 часова.

  • 19:40 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.